Bloggintresserade

torsdag 13 september 2012

Höstsådd


Idag började vi harva och så innan soluppgången, SMHI har nämligen lovat regn i morron så vi ville få så mycket som möjligt klart.





Stannade till vid stranden när jag körde vändtegen, allt är så vackert i morronljuset....
och det var nästan lugnt




Eftermiddagsfika är alltid välkommet, och eftersom jag var klar med harvningen för dagen åkte Maja och jag ut på gärdet med fikakorgen till O som sår.


Här ska det bli vete till nästa års skörd!



På vägen hem med harven stannade jag till vid andra stranden och nu hade det börjat blåsa lite mer....


...vill inte att sommaren ska vara slut än....
men idag har det varit hög luft och ganska kyligt, vilket ändå är mycket härligt!




...och så ett litet strandfynd som avslutning!

18 kommentarer:

Nette Cecilia sa...

vilket ljus du har på den tredje sista bilden ,du har nog den vackraste arbetsmiljön av oss alla ,kram Nette

eli bella sa...

Nydelige bilder og ja, for et vakkert miljø.

Elin sa...

Flotte bilder! :-)

Felix sa...

Underbara bilder! Tänk vilken härlig omgivning du har på jobbet!

Visst är det vemodigt när sommaren tar slut, men man får hoppas på många soliga och fina höstdagar. Då går det lite lättare att anamma hösten...

Det där fikat såg gott ut... ;-)

Det där regnet som de har lovat kunde de ha hoppat över, för här har vi snickare som byter ut garagetaket från plåttak till tegeltak...

Septemberhälsningar
Elisabet

HansHB sa...

Herlig bildeserie. Kakebildene var skikkelig fristende da, - sånn skal de være!

Anonym sa...

Fina bilder som får mig att tänka på då vi harvade med häst och pappa sådde för hand.

Mandelhjärta sa...

Snygg bildserie - himmelskt! :)

Beppan sa...

Bråda dagar - och långa - har ni.... Men så vackra omgivningar!
Och ni verkar ju ta er tid att njuta också!
Ljuvliga bilder!

vincibene sa...

Fantastic series! I love the pics from the beach.

Leena sa...

Ni har inga åttatimmarsdagar minsann! Så roligt att se att du tar dig tid att njuta av det också, för en mer underbar arbetsmiljö går ju inte att hitta!

Törnrosa sa...

Du får ert bondeliv att bli poesi, både i ord och bild. Njutningsfullt att titta in hos dig.
Kramar från
Törnrosa

Annemor sa...

Flott serie.
Jeg håpe dere fikk gjort mye, for er det som her, så regner det og blåser.
Ha en vakker fredag, likevel.
Mormor K

Rigmor sa...

Så vackert du beskriver livet hos dej!! Det gäller att njuta och se allt med ett öppet sinne, allting blir ju så mycket lättare då. Eftersom jag är född och uppvuxen på en bondgård vet jag hur stressigt livet kan vara, att vädrets makter styr så mycket och man kan ibland bara hjälplöst se på. Men får man en morgon och dag som du beskriver, då förstår jag...För mej var en av årets höjdpunkter när man satt och plöjde på hösten, och vädret var som du beskriver, hög och klar luft. Lukten av jorden då, måsarna...det kändes gott i en liten bonn´tjej då!!
Kram kram

LINDA sa...

Jag är en oförbätterlig sötgris – vad är det för en finfin kala i fikakorgen. Ser jätteläcker ut!!!

Kram
//Linda

LINDA sa...

Kaka, menar jag såklart ;)

LINDA sa...

Kaka, menar jag såklart ;)

G:a Affären sa...

Vilken arbetsplats du har! Så vackra bilder! Nästa liv vill jag bli bonde.

Kram
Cia

nattugglan sa...

Så fint.. jag skulle oxå vilja bo så nära havet... Så ni är bönder ni oxå.. ser att ni har en NH..samma som vi har;O))