Bloggintresserade

fredag 14 september 2012

Höst på "Blooming friday"


Hösten är verkligen här idag, det blåser som bara den och det kommer en och annan regnskur...
men igår var det fint så då plockade jag upp alla Åkeröäpplena som blåst ner,
Åkerö hör till mina favoritäpplen, de är både goda och vackra.



Den här fina stenen hittade jag när jag harvade igår och löven plockade jag på Majas morrontur, det börjar bli såå fina höstfärger nu.



Måste fiffa till det med en höstbukett i köket också när jag nu fredagsstädat!!


Ha en fin hösthelg och kika gärna in på
Blooming Friday och se hur andra tolkar hösttemat idag.

21 kommentarer:

Felix sa...

Härliga bilder i vackra höstfärger! Den ljuvliga buketten piggar minsann upp i regnrusket! Här har vi inte lika mycket blommor att plocka in så här på höstkanten.

Vilken vacker sten du hittade, och fin är den tillsammans med löven. Men när du harvade...? Ser du alla stenar på håll från traktorhytten?

Håller med om att Åkerö är både vackra och goda äpplen. Borde kanske plantera ett Åkeröträd. Min syster har Åkerö, så det händer att man kan få smakprov därifrån...

Önskar dig en solig helg!

Septemberhälsningar
Elisabet

Lotta sa...

Härliga bilder och jättevacker höstbukett!

Kram och trevlig helg

Lessandra sa...

Yes, signs of autumn are in the air - can't wait!

Ewa sa...

beautiful fall photos!

Cika sa...

Så vackra höstbilder du visar!Höstens färgskala är verkligen fin!
/Cika

joanne sa...

you have created some lovely autumn still lifes.... thanx for sharing these.....

Anki sa...

Härliga bilder... härliga höstfärger! Och Åkeröäpplen, mina favoritäpplen - säkert femton år sedan senast...
Trevlig helg!
Kram

Sabelhagens Olivlund sa...

Vilken vacker bukett!! Härliga höstfärger. Äpplena ser supergoda ut.
Ha en fin kväll.
Kram Maria

Gunilla sa...

Fantastiskt fint.
Jag blir glad åt alla härliga höstfärger.
Trevlig helg

Lyckans lilla hus sa...

Så mycket fint! Så mycket höstfärger på bladen har vi ännu inte här, men det lär inte dröja... här har varit både regn & storm idag, så nu sprakar det gött i kaminen ;). Ha en fin helg! KRAM Marie

Livet på Vestergård sa...

Underbara höstbilder! I morgon hoppas jag hinna plocka äpplen.
Ha en fin helg! Kram Kicki

Linnea sa...

Looks like autumn is arriving! It's still summertime here in Northern California! Enjoy the weekend.

Hélena sa...

Verkligen ett härligt höstinlägg, varmt och färgsprakande.
Ha det bäst!
Kram Hélena

Lena/isklockan sa...

Vilka härliga färger du visar. Blir riktigt glad av dem.

Kram

Bettey sa...

Great submission for Orange You Glad It's Friday. Thanks for participating!

Sarah
Hood Photo Blog

Anonym sa...

Amazing fall colors in the apples, leaves and flowers.

Villa Ryttarängen sa...

Underbara höstbilder. Din fina bukett skulle jag vilja ha på min köksö. Kram Pia

Berit sa...

Underbara höstbilder och vilken fin höstbukett.
Ha en underbar helg!!

carinaon sa...

Vilka vackra höstbilder! Äpplen är så goda och dekorativa. Jag längtar efter att mina äppleträd ska växa upp och ge frukt.
Kram Carina

Vivian Tisting sa...

När jag ser dina bilder så blir plötsligt hösten helt fantastisk.
Ha en skön helg
Vivian

Ida sa...

Wonderful post filled with so many beautiful things. The apples and leaves are delightful and the flower so pretty. Visiting from Orange You Glad it's Friday.