Bloggintresserade

tisdag 17 november 2015

Pelargoner...


Idag, 17 november, har jag plockat in de sista pelargonerna som stått ute till nu! Hade det inte pratats om minusgrader och snö??? hade de nog fått stå ett tag till. Är det inte otroligt att de fortfarande kan vara så fina! men nu är det mer än fullt i min pelargonbod för det var nämligen fullt redan innan eftersom jag plockade in de flesta för en månad sen......
Jag har också tömt de sista krukorna med chili och sommarblommor, de svarta petuniorna blommade fortfarande men nu ville jag får ordning på korgar och krukor ifall det blir kallt.





Ha det bäst!
/Lotta

11 kommentarer:

lavendia sa...

Ganska fantastiskt! / Britt

Villa Ryttarängen sa...

Helt otroligt ju. jag har mina siste i uterummet måste komma ihåg attta in dem innan det blir frost där. Ha det fint. Kraaam Pia

LINDA sa...

Hej!

Här blommar också pelargonerna för fullt, fast sedan helgen är det endast en kruka som står kvar ute och den får en fleecefilt om sig om kvällen. Ni har det nog lite varmare som bor precis intill den stooora sjön.

Vi får försöka få till en träff efter årsskiftet när saker lugnar ner sig :D

Kram
Linda

Veronica sa...

Det är verkligen häftigt med pelargoner som blommar ute, så sent på säsongen! Eller skrämmande?

Den vackra pelargoner i mitten på sista bilden, vad heter den?

Ha det bäst själv!

//Veronica

Nette Cecilia sa...

Ja vad ska man säga ,ur led är tiden har jag på bloggen idag men såg att vi får snö till veckoslutet , jipii ,kramen Nette

Anonym sa...

Vilka vackra bilder!

Meta sa...

Ja visst är det otroligt, men man får vara glad så länge det varar. Har också satt in det mesta i huset men lite som klarar några minusgrader står fortfarande i växthuset med frost vakt.
Ha det gott och njut inne ett tag till av dina fina pelargoner
Kram Meta

Days By Johanna sa...

otroligt vackra.

Inger sa...

Pelargoner ger mig så mycket glädje. Men mina har fått komma in för längesen, lite kallare här.
Kram

Birgitta sa...

Men åhh så vackra pelagoner och så fint fotat!
Kul att du gillade min blogg och mina bilder :)

Stare Ström sa...

Så fint de blommar! Känns fel att ta in dem, men blir det frost så är det kört.