Bloggintresserade

söndag 25 september 2011

Svamputflykt

Humle och jag begav oss till skogen för att leta svamp och vi híttade massor.....vilket var super kul eftersom jag absolut inte är någon svamp plockare!

Hittade annat kul också

Härligt vacker och "gåvänlig" skog lyckades vi komma till.

Det är lika kul att fota dem som att plocka och definitivt enklare efterarbete.


Jag hade lätt kunnat fylla en korg till, hittade ett ställe där det var alldeles tjockt!

men det blev bara 4 gula kantareller....


Fina ormbunks blad och mossiga stenar


Härligt med höstfärgerna som nu kommer mer och mer


Nästa gång ska det rensas i skogen för efterarbetet är inte så kul, men den snälla familjen hjälpte till och sen bjöds de på trattkantarellpaj till sen kvällsmat, vilket var mycket gott.

1 kommentar:

krakel sa...

Hurra-rop till dig. Kul att du också hittar svamp. Om du hittar Lys-ticka så är jag spekulant på den. Gör inget om den torkar. Man kan färga garn med den och jag hittat ingen sådan fast den ska vara tämligen allmän här i östergötland.