Bloggintresserade

onsdag 30 juli 2014

Paprikor, chili och raps sådd....

Nu har paprikorna satt fart och det blir massor i år vilket jag verkligen gillar, tyvärr gick en stor gren med gröna av, de är nämligen väldigt tunga och jag har så fullt i växthuset att det är svårt att komma intill för att binda upp......




Passade också på att skörda de chilisar som var mogna för ju mer man skördar ju mer blommar de. 



Det blev också premiär skörd av de första tomaterna, äntligen säger jag bara!


 Idag har grannen tröskan så då sår vi raps med den nya He-Va maskinen, man kör direkt i stubben utan att göra något efter tröskningen, det är smidigt men det går tungt!


Vad händer hos er runt om i landet/grannländerna?
/Lotta

7 kommentarer:

Nette Cecilia sa...

Så vackra färger på din skörd ,Raps sade min man att dom tröskade i förra veckan här ,det måste ju också vara tidigt .Jag sade också när vi for till butiken och jag tittade på sädesfälten som var gula om dom är torkade eller vad för det ser ut som höst på åkrarna ,kram Nette

reneesfotoblogg sa...

Betr. trösknigen så är vi flera veckor senare än ni. Fyra mil norr om Gbg och tung lerjord gör ju inte saken bättre. Det vårsådda ser ut att brådmogna dessutom så det ska bli intressant att se hur mycket det kommer att ge. Så ser det ut hos oss så vi har lite respit innan tröskningen och är därför ute på en liten tur i husbilen igen.

Cecilia Artista sa...

Dina nyskördade grönsaker ser verkligen fina och aptitliga ut!

Violen sa...

Tänk att kunna skörda sådana egenodlade godsaker! Det ser så fräscht och aptitligt ut!
Ha en skön dag!

Anitas Malta sa...

Så jättefina bilder och härligt att få skörda sina egna odlade grönsaker. Då smakar tomaterna som allra bäst !! Maskinen ser tung ut men gör nytta. Tänker tillbaka på den tiden när de inte fanns...

Freja sa...

Vilka härliga skördar ur ditt växthus! Här har vi pysslat med humlor idag...

Rosor och Akvileja sa...

Härligt med nyskördat!
Ha det bäst. Åsa