Bloggintresserade

tisdag 8 december 2015

Ljusglimtar och färgklickar.

Idag var det en sån där magisk soluppgång som man vill spara och ta fram när det är ruskväder.




Njuter av de sista blommorna i "Rosabandet rabatten"
Tyvärr kunde inte Russan följa med på dagens promenad för hon har gjort sig illa i tassen och ska hållas lugn och i koppel, det är förmodligen en stukad tå, var hos veterinären i går och skönt nog är det bättre idag men gissa om hon är sur när hon inte får följa med...



Såna här frostiga harvspår är något som tilltalar mig! Vi hade nämligen lite frost idag till skillnad från igår då det var 13 plusgrader, kan säga att nu regnar det...








Det finns verkligen mycket vackert att njuta av i vår natur och i vår trädgård! Svårt att inse att julen närmar sig med stormsteg......
Ha en fin dag!
 /Lotta

12 kommentarer:

Meta sa...

Det är verkligen en underlig tid vi lever i just nu. Sol,regn,blåst kyla och värme om vart annat. Hoppas nu bara inte det förtar sommaren helt nästa år. Kan ju bli lite orolig över det.
Ha det gott i veckan och jag njuter av dina fina bilder.
Kram Meta

Laila sa...

Nog har vi haft varma vintrar förr och stormar också, men nu är det liksom extra allt. Gillar det inte! Dina bilder däremot, dom gillar jag!
Allt gott!/Laila

Villa Ryttarängen sa...

Vilket underligt väder vi har. Härlig bild på soluppgången, den där solen syns ju väldigt sällan. Nu får vi hoppas på en vit jul tycker jag i alla fall. Kraaam Pia

Rost och rädisor sa...

Svårt att tro att vi bor i samma landsända. Fick scrolla tillbaka och kontrollera att jag inte hamnat på nåt gammalt inlägg för här finns nämligen inga rosenknoppar längre och kärleksörten är brun sen flera månader tillbaka, dessutom en riktig grådag från morgon till kväll.
Otroligt vacker morgon hos dig och jag njuter också av frostiga fåror även om jag inte är bonde. Fascinerad över dina stora fält.
Allt gott
Anette

LINDA sa...

Hej!

Ja, det var länge sedan. Kommer att bli trippelt så trevligt när vi ses :D

Vilka fantastiskt fina bilder – i synnerhet den med växthuset. Har du bytt objektiv eller kamera? Bilderna ser klarare ut än vanligt.

Kram
Linda

lavendia sa...

Första bilden är helt fantastisk fin. Jovisst var det en fin dag. / Britt

Marie i Skrifvarstugan sa...

Härligt, fina bilder rakt igenom. Jag bara njuter när jag tittar på dom.
Hoppas "lilla" vovven snart är bra i sin tå igen och kan ut och gå som vanligt. En stor kram till vovven och dig !

Hällan Visningsträdgård/Ulrika sa...

Vackert! Även om vädret är trist och inte det minsta julstämningshöjande har du hittat fina motiv. Bravo!
Ha det gott!

Stare Ström sa...

Blir speciellt förtjust i dina bilder från det harvade fältet. Så fina linjer som förstärks med frosten!

Violen sa...

Härligt med färgklickar så här års! Trots det faller jag för de frostiga harvspåren, de är rena konstverk!
Ha en bra dag!

Maribel sa...

Härliga bilder, hoppas Russan kryar på sig.
Ha det fint!
Marika

Monica o Jacob sa...

Underbara bilder, soluppgångarna är magiska nu.
Hoppas Russan snart får rusa omkring igen.