Bloggintresserade

fredag 30 december 2016

Blommig Fredag / 2017

Detta är lite av vad jag har för förhoppningar på 2017 vad det gäller trädgården
🌸 massor av blommor i landen som jag kan göra härliga buketter av 🌸
🌸 att alla perenner ska ha klarat vintern och blomma länge och vackert 🌸
🌸 att grönsaker och bär ska trivas och ge lagom stora skördar 🌸
🌸 att chili och tomater ska trivas i växthuset och slippa ohyra och andra objudna gäster 🌸
🌸 att vallmona ska poppa upp lite här och var där jag strött ut frön 🌸
🌸 att alla nysatta och gamla tulpaner ska komma upp och glädja oss länge 🌸
🌸 att nyanlagda rabatten ska bli som jag tänkt mig 🌸
🌸 att ha mycket tid för umgänge och trevliga stunder i trädgården 🌸
🌸 att vädret blir en blandning av sol, värme och lagom mycket regn 🌸
🌸 att det ska bli många vackra sommarkvällar då vi kan njuta av härliga solnedgångar vid sjön 🌸






 🌸🌷







Nu vill jag också passa på att önska er alla 
ETT RIKTIGT GOTT NYTT ÅR 2017
🌷🌷🌷🌷
/Lotta



11 kommentarer:

Hélena sa...

Åh, helt underbart vilken färgbomb och glädje!
Ha det bäst!
Kram Hélena

Carina sa...

Å så härliga bilder och önskningar :) Särskilt de vädermässiga skriver jag gärna under på. Färgerna och ljuset du illustrerar med - härligt.

Gott Nytt År! från Carina

reneesfotoblogg sa...

Alldeles säkert kommer dina förhoppningar att slå in, du är en fena på trädgård.
Ett riktigt gott 2017 önskar jag dig!

Trädgård i Torslanda sa...

Så många fina bilder. Väldigt vackra Zinnior i buketten du visar. Gillar också vallmo duttade i rabatterna. Det är väldigt vackert.
//Helene

Marit sa...

Så vakre bilder du viser! Herlig med så mange drømmer!

Godt nytt år!

Klem, Marit

Villrose sa...

Vakre ønsker og bilder :)
Jeg hiver meg på forhåpningene og ønsker deg et riktig godt nyttår!

Maribel sa...

Härliga färgsprakande bilder.
Önskar dig ett riktigt Gott Nytt År!
/Marika

Trädgårdsvägen sa...

Vilka underbara sommarbilder!

Gott Nytt År från en annan Lotta;-)

Inger sa...

Hoppas dina önskningar slår in!
Gott nytt år!
Inger

Anita sa...

Och jag hoppas allt blir så som du önskar Lotta! Och som vanligt bara jag njuter av alla dina vackra bilder"

Gott slut på 2016 och ett Gott Nytt 2017!

Kram Anita

Rost och rädisor sa...

Önsknnigar som jag bara kan instämma i
Tack för alla härliga bilder under året!

Kram
/Anette