Bloggintresserade

fredag 20 november 2015

Runda former / Blommig fredag


Jag börjar med försommarens runda pionknoppar


och fortsätter med sommarens..


....sen kommer de runda goda gubbarna och sommarens runda loppisfynd.


De runda morotsblommorna hörde till sommarens favoritobjekt att fota, visst är de vackra!


..och så givetvis en solrosbild från vårt självplock...


...och efter lång väntan började de runda tomaterna att mogna...


Det får även bli en liten stämningsbild med en rund solnedgång och en rund maskrosboll, även ogräs kan ju vara vackra :-)


Sen helt plötsligt var det sensommar och skördetid, massor av runda plommon fick vi men bara ett fåtal runda äpplen och päron.



Avslutar med hösten runda asplöv, vilka också hör till mina favoriter eftersom de alltid visar sig färgsprakande!


Igår kväll kom de första snöflingorna här men det ser man inget av idag!
Fler runda former hittar du HÄR
Trevlig helg! 
/Lotta

13 kommentarer:

Anita sa...

Här är det som vanligt bara att njuta av dina härliga bilder. Morotsblommor blir det här nästa år. Har sett dom på flera bloggar. Dom påminner mig om snöflingor med olika former. Ingen är den andra lik. Och du visar det så fint. En bättre reklambild för morotsblomma kan man inte tänka sig :)

Önskar dig en fin helg!

Kram Anita

Leena sa...

Fina foton på runda former hos dig. Morotsblommorna är en lite anonym skönhet som jag nog ska satsa på, måste vara perfekt som kompletteringsblomma. Och plommonen får det att vattnas i munnen på mig. Vi hade också väldigt dålig äppelskörd, har i och för sig bara två träd men de gav bara några halvruttna/halvätna (av fåglar) äpplen. Men då ska väl nästa år bli desto bättre! Önskar dig en skön helg! Leena

Maribel sa...

Fina färgsprakande bilder, det ätbara gör att det vattnas i munnen.
Har satt frön för morotsblomma, hoppas de tar sig, de är riktigt vackra.
Trevlig helg!

Veronica sa...

Härligt inlägg med "annorlunda" rundingar!

Jag verkligen älskar bilden på solnedgången och maskrosen. Grymt!!
Jag lyckades bara dra upp 3-4 morotsblommor i år men har skördat varenda frö så till nästa år hoppas jag få mängder av de finingarna.

Kram och ha det gott!
//Veronica

Piasofia sa...

Många fina bilder men den med solnedgången är helt magisk! Tänk att en Maskros kan vara så vacker om man bara tittar närmare.
Må så gott!

Marit sa...

Vakre bilder du viser! Solnedganger og løvetannen var utrolig flott :)

God helg!

Klem, Marit

Villrose sa...

Mye rundt og fint i hagen gjennom hele sesongen!
God helg :)

Unknown sa...

Fine kuler gjennom hele sesongen:)

AnnA sa...

Hej Lotta!
Runda former året runt, och så vackert fotograferade!
Trevlig helg!
Hälsn
AnnA

Gunilla sa...

Fantastiskt fina färgsprakande bilder med runda former.

Trevlig Helg

Unknown sa...

Vackra runda former du bjuder på idag. Ha en skön helg!

Anette i Torsåker sa...

Härligt att se fler som uppskattar morotsblommor.
Njutningsbilder, tack!
/Anette

Millas Trädgård sa...

Vem kan motstå pionknoppar!? Så många vackra bilder du visar. Plommonträd är en dröm men tyvärr har jag inte riktigt plats. Fast jag planterade ett hos grannen:-)Så hoppas på några där...
Ha det gott!
Kram Milla