Bloggintresserade

söndag 11 augusti 2013

Djungelgurka och squashrecept.


Nu har djungelgurkan kommit igång ordentligt och idag har vi provsmakat den, smaken liknade mest gurka tycker jag, den ska nog bli ett par cm större och sen kommer den att göra sig fint i sallader....




Eftersom det regnat idag igen tog jag tillfället i akt för att göra  "Squashton"  vilket är min variant på Bostongurka. Har ni mycket squash kan jag rekommendera detta recept, det blir jätte gott att ha i såser, potatissallad eller bara som det är!





Är det fler som fått mycket regn och åska idag???

5 kommentarer:

krakel sa...

Den där chicagon känner jag igen. Jag blev dyngsur när jag gick med hundarna både igår och idag. Så himla fint du gjort med vallmokapslarna!

Laila sa...

Det receptet ska jag testa! Undrar en sak: på bilderna ser det ut som om du har med chilipeppar också - eller är det minipaprikor?
Idag har vi skattat den flitigaste bikupan på tre ganska välfyllda ramar med ljuvlig honung! Lycka!
Ha det gott!/Laila

Anonym sa...

Jag tänkte prova att göra en salt/ättiksinläggning på mina djungelgurkor.
De är lite beska i smaken, så jag hoppas det blir bra.Just nu så ligger de i saltlag för att behålla sprödheten och få lite sälta. Lägger med dillkronor och chili sen i ättikslagen.

Allt gott!
Stina

Här är gudagott att vara ! sa...

Åh tack för det receptet !
- Passar så bra nu i dessa squashtider. Djungelgurkorna är ju bara så gulliga ;)
Likar en blandning av krusbär/squash och gurka !
Här har vi haft sol hela dagen, men det är kallt i luften, - Hösten är på intåg vare sej man vill eller inte.
Ha det gott ♥
Kram Anneli

Anonym sa...

Chicago-blandningen måste jag testa när mina squash har växt till sig. Gurkorna verkar ju spännande, var har du hittat frö till dem? Hoppas skördevädret återkommer och lycka till med den.