Bloggintresserade

måndag 2 juli 2012

Nymålat

Nu är gaveln på vårt gamla hus från slutet av 1700 eller början av 1800-talet nymålad, målning är ett evighets projekt här hos oss......


Måndagstemat hos "Allt som är vackert" är just gammalt och nött och då tyckte jag det passade med bilder på våra gamla hus, de är gamla och välanvända med mycket nötning här och var men med lite färg då och då lär de hålla många år till och få ännu fler märken av tidens tand!


Det här är flygeln till vårt hus, tänk om man kunde förflytta sig bakåt i tiden och se allt som hänt och alla som bott här.......

Mer bilder på gammalt och nött hittar ni här:

9 kommentarer:

Nette Cecilia sa...

Härligt med så gammalt hus ,vår granne vid sommarstugan håller på med sitt ett gammalt hus dom flyttat dit ,han har gjort ena gaveln nu i 3 veckor ,högt är det också ,kram Nette

Anna sa...

Värt allt slit och jag tycker det är härligt när man lägger ner själ & hjärta i ett gammalt hus inte bara för nu, utan även för kommande generationer. Visst hade det varit underbart att få vara med en dag i det förflutna. Vackert hus nu ni har.

Kram
Anna

Pialotta sa...

Vilken Lycka att få bo som ni gör... riktigt härligt, väl använt gammalt hus :) Ser riktigt vackert ut oxså :)

Lises hjertegleder sa...

Så fint hus, den blå døra var nydelig:)

Rigmor sa...

Det ÄR vackert med gamla hus, de har en historia som nya hus aldrig kommer att få...Önskar också att vårt hus kunde viska lite och berätta vad som hänt inom dess väggar, men allt kanske man inte ska veta...Sen har ni otroligt vackra dörrar på flygeln!! Här målas det mest varje år också, man blir liksom aldrig riktigt färdig.
Kram kram

Birthe sa...

Vakre hus, må være spennende å bo slik - selv om det er mye å gjøre :)

promenader på landet sa...

Hej och tack för fin kommentar hos mig! Vad fint ni bor, jätte vackert hus. Visst skulle det vara roligt att kunna gå bakåt i tiden i bland .... Må så gott vi ses igen! Kram Maria

promenader på landet sa...

Hej och tack för fin kommentar hos mig! Vad fint ni bor, jätte vackert hus. Visst skulle det vara roligt att kunna gå bakåt i tiden i bland .... Må så gott vi ses igen! Kram Maria

Annika Christensen sa...

Hej Lotta!

VAd mycetk jag har missat här hos dig. Vilket fint hus ni har!
Jag täntke på dig när jag åkte till Stockholm sist.. Tänk jag har aldrig varit på Visingsö. Kanske en vacker dag vem vet.... Nästa gång vinkar jag.
Kram
Annika