Bloggintresserade

lördag 30 juli 2016





Hej alla vänner. Testar att blogga från mobilen. Tänkte bara visa några glada bilder från igår. Vi tröskade kornet klart och började på rapsen och så firade vi med gofika på gärdet. Varför? Jo tröskföraren hade namnsdag, dottern gick på semester och idag är det 1 år sedan jag opererades. Tänk vad härligt livet är. Förra årets skörd fick jag snällt stå bredvid och titta på men i år är jag tillbaka med full styrka. Jag är så tacksam och glad och en frilla nyare. Inget ont som inte har något gott med sig.
Nej nu är det dags att skutta ner till torken, traktorn och jobbet.
Ha det bäst och njut av livet. På återseende.
/Lotta

12 kommentarer:

Villa Ryttarängen sa...

underbart! På min promenad igår så såg jag att bonden här hade blandat ärtor och havre.. Det tyckte jag var lite konstigt. Vet du vad det ska bli? Dina mobilbilder ser jättefina ut. Kraaaam Pia

Hällan Visningsträdgård/Ulrika sa...

Det blev ett bra mobilinlägg. Verkligen bra firarläge och sol från klarblå himmel, gratulerar så mycket!
Ha det gott!

Laila sa...

Blogga från mobilen har jag inte ens vågat försöka! Grattis!
Bråda tider nu förstår jag. Måste kännas härligt - vilken kontrast till förra året!
Fortsatt fin skördetid önskar jag dig!
Laila

Meta sa...

Det var ju många saker på en gång att fira. tiden går så fort det är så mycket jag skulle vilja hinna med får nog vara glad att jag hinner det jag gör. Det är inte alltid man får som man vill i livet. Så bra att höra att du mår bra och att du orkar med allt sommarjobbet som ni har.
Ha nu fina dagar och hoppas att vädret är med er i skördetiden Just nu regnar det här välbehövligt ändå.
Kram Meta

Sofia sa...

Det gjorde ni rätt i! =)
Verkligen fantastiskt somriga bilder du
visar...både här och på instagram! =)
Kram Sofia

Vigdis i Romerikshaven sa...

Mye å feire det! Ser veldig godt ut, nam. Herlig at du har kommet deg etter operasjonen og er frisk. Jeg liker så godt dine innlegg.

Anonym sa...

Härliga bilder, härliga minnen... Lycka till med skörden.

Carina sa...

Så härligt att se och läsa ditt inlägg...ett glatt sådant...själv är jag mest dyster till sinnes och när jag läser ditt inlägg så får jag skämmas...jag är frisk men bara sur för att det regnar hela tiden på min semester...och det är egentligen ingenting att gnälla över för vädret rår ingen av oss på....men liiiite trist är det, en enda ynka liten soldag så jag åtminstone hade fått på mig bikinin utan att frysa....

Ha det gott.

Kram

The Swedish Wildflower sa...

Hej kära Lotta!

Vad glad jag blir av att läsa ditt fina inlägg. Livet är sannerligen gott och tänk så mycket vackert det finns att fira. Och det gör vi så ofta vi får möjlighet, eller hur? Det har varit en fantastiskt fin sommar och jag känner sådan tacksamhet. För en andra chans och ett hav av solrosor. Vi har det gott vi Lottor. :)

Ta hand om dig vännen och lycka till med skörden!♥

Kram Lotta

Millas Trädgård sa...

Så härligt och så underbart att du kan "skutta" med! Gofikan gick ju inte heller av för hackor!
Kram Milla

Millas Trädgård sa...

Så härligt och så underbart att du kan "skutta" med! Gofikan gick ju inte heller av för hackor!
Kram Milla

Annette sa...

Härligt att höra och att se dina vackra bilder! Minnen kommer tillbaka från när jag var barn och cyklade ut på åkern med fika till mamma och pappa som tröskade. Men det var inte bara positivt, jag var alltid orolig över att det skulle bli regn mitt i skördetiden. Det tog många år efter att mina föräldrar slutat som lantbrukare innan jag kunde glädjas åt en torr och varm sommar, eller bara njuta av en regnig dag och inte känna en inre oro över hur skörden skulle påverkas. Mysig bild på pajen ute på åkern :)