Bloggintresserade

måndag 21 mars 2016

En långhelg på Island.

Vi har för första gången besökt Island och det gav mersmak!
Väldigt vackert landskap, många fina hästar, fantastisk mat och underbart varmt bad!


Vi åkte den Gyllene Cirkeln och besökte bl.a Thingevellir,







Gullfoss.



Geysir,




Jag har nog aldrig varit i en liten stad med så mycket rolig gatukonst!



Detta blev ett litet smakprov från en annorlunda ö, mycket trevlig, men jag har aldrig förr varit på nån semester och kommit hem utan en enda blombild.....träd och blommor som vi är vana vid lyser nämligen med sin frånvaro!
Hoppas ni njuter av våren och alla vårtecken såsom blommor och fåglar vilka ökar på för var dag som går.
Ha det bäst!
/Lotta

9 kommentarer:

Meta sa...

Det händer när man minst anar det. Faktiskt så fattas de inte alltid.Naturen är så vacker på ön så jag tror inte man skulle se blommorna utan bara den mäktiga naturen. Helt fantastiskt.
Ha det gott och njut våren du med i Påskveckan
Kram Meta

Veronica sa...

Vilken vacker natur det är där! Nån gång ska jag komma dit..Skitsamma om det finns massa blommor eller inte ;)

Kram

amo sin blogg sa...

Fantastiske bilder frå Island,
som er eit flott land med vakker natur.
Eg vil gjerne dit fleire ganger.

Eva Trillian sa...

Vilka fina bilder - god reklam för en ö jag redan var sugen på att besöka! :)

lavendia sa...

Jag har varit på Island, fast en annan tid på året. Mäktigt! Även om inte så mycket blommade, var ju naturen lätt att fascineras av. / Britt

Annika Christensen sa...

Oj oj vilken resa!
Har hört många som blir förtjusta i Isaland.
Dit skulle jag nog även få med min man på som inte gillar värme.
Allt gott
Annika

Nette Cecilia sa...

Så härlig resa ,ett önskeresemål för mig också ,kramen Nette

Laila sa...

Dina bilder väcker islandslängtan! Vi bilade runt Island med yngste sonen under en månad på 80-talet, övernattade i tält, på vandrarhem och bondgårdar - det var helt magiskt!
Allt gott!/Laila

Carina, 4 Seasons by Carna sa...

Tack! jodå jag njöt också i en miljö utan blommor. Jag var i norska fjällen... Vilka underbara bilder. Är väldigt sugen på att åka till just Island. För mig är det extra kul att komma hem till blommor när jag inte sett några på ett tag.

Ha det gott! Carina