Bloggintresserade

tisdag 4 augusti 2015

Glädjespridare....


Kan man bli annat än glad av ett fång med solrosor?
 Nu har de kommit igång att blomma så att vi kan plocka stora fång av dem, vill man plocka är det bara att höra av sig!






Men något som jag tycker är lite överreklamerat är detta med bondbönor. Det är första gången vi odlar dem och man får väl erkänna att det är tur att man inte odlar dem för att tjäna pengar, för en stor och tjock böna ger kanske bara 4-5 skalade bönor.....Snacka om böna i lyxförpackning!!!!
Tur att de är goda med tanke på allt jobb som de kräver.....


Sist men absolut inte minst måste jag få TACKA ER ALLA!!!!! för alla jättegulliga och omtänksamma kommentarer som ni skrivit till mig, ni ska veta att de värmer mitt hjärta otroligt mycket, och om jag hade tid skulle jag tacka er i era egna bloggar men just nu hinner jag inte för vårt lilla barnbarn är på besök och hon får alla min tid (nästan i alla fall) och i morgon kommer vårt andra lilla barnbarn på besök så då blir det ännu mera barnbarnshäng! Ljuvligt!
Ha det så gott!
/Lotta

5 kommentarer:

Marie i Skrifvarstugan sa...

Verkligen helt underbara bilder på vackra solrosor. Man blir verkligen glad av dessa. Man säjer att de lyser som solen men i sommar lyser de nog mer än solen själv. :)

Annika Christensen sa...

Ha ha böna i lyxförpackning....

Jag blir sugen på solrosknoppar.
Tänk den som kunde odla ett solrosfält!
Vilken lycka Lotta!
Du bor ju i paradiset.
Jag var faktiskt på ett jobb i Mölle igår som ligger lite efter Arild men jag passade på att ta 2 timmar ledigt och njuta.
Kram på dig och jag är så glad för din skull.
Kram
Annika

Meta sa...

Härliga blommor du har skulle gärna ha ett Fång
Ha en fin mitt i veckan med dina Barnbarn
Kram Meta

Unknown sa...

Fina bilder på solrosorna, de är så underbara! Ha ett härligt veckoslut med dina barnbarn.

Ingeborg sa...

Eia var jeg der! Skulle gjerne plukket favnen full.