Bloggintresserade

tisdag 29 juli 2014

Kornet är färdigtröskat!!!


Idag blev vi klara med korntröskningen så nu är både rapsen och kornet avtröskat.
Tror aldrig att jag varit med om detta i juli månad tidigare......
För att fira detta gick Russan och jag ner till bryggan efter att jag var klar i torken, med oss hade vi fikat och Russan intog snabb sin plats på bryggbordet där hon brukar posera när jag badar...kul va´?




Sen blev det även ett dopp i viken när mannen var klar med sitt!
Kan ni tänka er...det är 26 grader i Vättern!!! Nästan ofattbart!
Må så gott och njut av sommaren - snart kan den vara slut!
/Lotta

4 kommentarer:

Andrea @ From The Sol sa...

Yes, indeed, we should enjoy our summer as it is passing very quickly. Your Post is very nice and interesting and Russan is a beautiful dog. Good that your crops are in early. We had our first meal with sweet corn last night ... I love this time of year.

Andrea @ From The Sol

Unknown sa...

Wow så flott korn dere har høstet og så tidlig, ja alt er jo så tidlig denne fine sommeren.
Det er helt utrolig med 26 grader, da er det ikke vanskelig å ta seg en dukkert.

Fine bilder av din hund, den er så flott.
Ha en fin sommerdag.

Nette Cecilia sa...

Du var nog väl värd det doppet och så varmt vatten ,jag vet att det är sällsynt i Vättern .Kram Nette

Lundboden sa...

Vilken fin hund. Vad härligt han såg ut att ha det där på bordet