Bloggintresserade

måndag 12 maj 2014

Efter 65 mm regn..

..ser det ut så här...



Rapsen bugar och bockar och tackar för rotblötan.



Nu hoppas vi att värmen och bina kommer tillbaka så att vi får mycket frukt och bär till sensommar och höst!
Det är lite senare här vid sjön så många fruktträd har inte slagit ut än och det tackar vi för.





Jaaaa..efter regn kommer solsken och just nu regnar och solar det samtidigt!


...och så våra ringblommor!?!
Hur mycket regn har ni fått??? Ha en fin måndags kväll!
/Lotta

11 kommentarer:

Meta sa...

Kan nästan tycka att det räcker nu. 50mm på ett ungefär tror jag i alla fall.
Sol och regn samtidigt det har det varit större delen av dagen här. Nu önskar jag sol och glada dagar
Ha en fin kväll
Kram Meta

Nette Cecilia sa...

Här kom det 20 mm det räckte riktigt bra oj så mycket blommor där hos dig ,kram Nette

krakel sa...

Vet inte hur mycket det kommit men tycker att det räcker ett tag nu.

Carina sa...

Jag har inte haft ute regnmätaren tidigare i år men nu har jag satt ut den så det ska bli spännande....

Snap sa...

Beautiful blooms! Lovely colors.

Felix sa...

Här har vi fått 75 mm, så nu räcker det! Ringblommor redan? Det var tidigt.

Vårhälsningar
Elisabet

Anonym sa...

What gorgeous views and flowers.

Sofia sa...

Åhhhhh.... så vackert! visst var det välbehövligt
med regn...
Men! blommar dina ringblommor redan??? otroligt!
Ha det gott.... Kram Sofia
( ja, böckerna köper jag på loppis )

Unknown sa...

Beautiful!! Boom & Gary.

Rigmor sa...

Ja, förra gången jag kommenterade hos dej var jag väl lite blygsam när det gällde regnet...och efter senaste uppdateringen via min mor så har vi fått över 50mm här!! Och det räcker alldeles utmärkt...Kommer det nu värme i helgen, ja då hör man väl nästan hur det knakar i naturen när det växer...
Kan trösta dej, om det nu är någon tröst, att mina tomatplantor är rangliga och penliga också, solen fattas dom också. Men nu får de stå i växthuset, så mycket mer kan jag inte göra.
Underbara bilder hos dej, och den över nejden med Vättern i bakgrunden, helt underbar trots gråa moln här och var!!
Kram kram

LINDA sa...

regnet har varit underbart :)