Bloggintresserade

fredag 10 januari 2014

Trädgård 2014

Idag är det premiär för Blommig Fredag
och temat är trädgård 2014 och här är lite av mina drömmar och planer.


Att göra något bra av gamla uteplatsen....


Att de gamla klängrosorna ska komma igen och bli det de en gång var.. annars får vi helt enkelt plantera nya!


Att vi kan laga växthuset (en skiva blåste sönder på julafton) och att det ska bli bättre tomat skörd i år Har tagit bort alla gammal jord och ska fylla på med ny fin till våren.


Att det ska bli riklig och lång blomning i trädgårdslandet och att alla nya zinnia sorter ska trivas och bli fina så att vi kan frossa i stora buketter!


Att plantera nya hösthallon och att rådjuren ska låta bli de nysatta havtornsbuskarna!


Att det ska bli en lika ljuvlig sommar som 2013 så att vi får njuta av bryggan!


Att få finare grönsaker än 2013 och att rådjuren ska ge fasen i dem samt att hunden inte ska gräva där, har lite planer på att sätta staket runt det....
Ja, detta är LITE av mina tankar inför nya säsongen och nu är jag jättenyfiken på era planer!
Trevlig helg.
Lotta

16 kommentarer:

livetpålandet sa...

Underbara sommarbilder som verkligen får en att drömma!//Annica

Anette sa...

Den där uteplatsen såg ju alldeles underbar ut redan tycker jag! Klängrosor har jag några jag väntar på ska ta fart, i år blir det deras sista chans. Annars får det bli något annat i rosenbågen. Växthuset hos mig ska vi riva, innan det rasar ihop av sig självt ;( Men det kommer nog ett annat vad det lider ;)
Zinnia finns ju verkligen i många härliga varianter. Jag gillar en som är limegrön. Ha en fin helg. /Anette

Carina, 4 Seasons by Carna sa...

Så många ljuvliga trädgårdsbilder! Tänkte som Anette här ovan - uteplatsen ser underbar ut. Precis som entrén med de vackra blå dörrarna. Men favoritbilden blir pläden på stranden. Den har så mycket skön sommarkänsla och pratar till både sinnen och minnen :-)

Ha en härlig fredag! Carina

trädgårdsdrömmar sa...

Så fint det ser ut i din trädgård.Så lummigt och vackert.
Ha en skön helg.

Meta sa...

Härliga bilder från dig. Det finns massor av saker att förbättra och göra i trädgården man har. Lycka till med dina planer,
Ha en fin snötid nu.
Kram Meta

Ninnis sa...

Vilka härliga planer...blir så roligt att få följa med och se dom förverkligas...=)

Kram Ninni

Luna Ek sa...

Ljuvliga bilder som inte avslöjar några brister.
Trevlig helg!
Luna

Sabelhagens Olivlund sa...

Helt underbara bilder, buketten är så vacker!
Ser fram emot att följa fortsättningen.
Kram Maria

Katarina www.engronsida.blogspot.com sa...

Underbara bilder! Vill gå in i dem, slå mig ner en stund och bara vara där en stund. Mmmmm.
Allt gott!
/Katarina

TittisTrädgård sa...

Härligt med planer och drömmar för sommaren! Den sista bilden är alldeles, alldeles underbar! Ha en skön helg/ Kram Titti

Berit sa...

ÅÅ vilka bilder,de väcker längtan efter sommaren och härliga planer har du.
Ha en underbar dag!!

Merja sa...

Underbara bilder du delar med dig av! Njuter och inspireras. Hallon har jag också funderingar på...
Trevlig helg!

Anonym sa...

Visst är det härligt att drömma och göra upp planer? Nästan lika roligt som att de blir genomförda... :)

AnnA sa...

Hej Lotta! Vilka fantastiska bilder du visar! Helt underbara!
Trevlig Helg! Hälsn AnnA

Kristinas oas sa...

Härligt att fundera och planera inför det nya året! Jag tycker er uteplats ser både fin och lummig ut, men ibland vill man ju förbättra ändå. Lycka till med planerna!
Kram Kristina

Hélena sa...

Vilka underbara planer! Den första bilden fick mitt hjärta att slå lite snabbare :-)
Kram Hélena