Bloggintresserade

måndag 24 december 2012

God-Jul i stugorna!

Jag vill med detta lilla inlägg önska Er alla en riktigt
GOD OCH FRÖJDEFULL JUL
och ta det väldigt lugnt i trafiken alla ni som måste ut och köra på våra snöiga vägar.

Så här såg det ut igår kväll och den har växt rejält i natt och det snöar fortfarande!
Mannen och dottern är ute och kör snö och ska öppna vägarna till dem som måste iväg till jobben.


Lite av vårt julgodis (de torkade mörka körsbären är bara sååå goda), det ska avnjutas till Kalle Anka :-)



Vi har som tradition att när allt är klart på kvällen innan julafton äter vi en liten nygrilljerad skinka med nykokt långkål och dricker lite glögg....då smakar det som bäst!


En underbar jul till er alla!
Stor julkram från Lotta

11 kommentarer:

Veronica sa...

God jul!

Nette Cecilia sa...

Oj så mycket gott ,här är det lutfisk och gröt som gäller en sådan här dag ,min mor ringde just att dom skulle starta nu så dom är väl här om ca 2 timmar .dom kör via alla begravningsplatser där våra anhöriga finns och tänder ljus på vägen hit ,God jul till dig och din familj ,Nette

LINDA sa...

Åh, så spännande. Torkar du körsbären själv? Eller var får man tag i torkade körsbär?

Här snöar det också, men vi ska inte åka så långt. Vi har tur som inte har mer än tre kilometer mellan våra föräldrar.

Önskar dig en riktigt god och fin julafton!
Kram
//Linda

Bittan sa...

En riktigt GOD JUL .
Traditioner ska man hålla på och skapa nya :-)
Långkål har jag aldrig smakat låter spännande .
Kram Bittan

Carina sa...

Åååh, så gott allt såg ut!
Tror jag svänger förbi...fniss...(vet ju inte var du bor, men skojha lite måste man ju :)!!! )
Det där med torkade körsbär, lät verkligen inte helt fel, är det sådan a du sparat själv eller är det nyinköpta? Blev verkligen sugen på just dem, ja det andra såg ju onekligen smaskigt ut det också, men just körsbären, mummmmms!
Ha nu en alldeles underbar jul. Var rädda om varandra och njuuuut av dagen som är!
Stor Julekram till dig från mig här i V-götland.

http://vidbjarsjobacken.blogspot.se

Berit sa...

Jag önskar dig en helt underbar och strålande jul!!!!

Mina fotostunder sa...

Mmmm så mycket julgodis!
Önskar dig en riktigt
GOD JUL!

Anki sa...

Ser underbart ut!
God Jul!!

Beatrice sa...

En riktigt God Jul önskas ni från en snövit västkustby

Högagärde sa...

.. och jag önskar dig också en underbar jul eller fortsättning på julen ska vi väl kanske skriva.
Elisabeth

Törnrosa sa...

Hur kan du alltid göra dessa underbara inlägg?! Bara så där!
Kram från Törnrosa