Bloggintresserade

tisdag 4 september 2012

Ogräs hjälp?????


Vad är detta för ogräs som håller på att invadera vår trädgård????
Har letat i massor av böcker men kan inte hitta något som passar in, hoppas någon kan berätta vad det är.


Tack så jätte mycket för hjälpen!!
Nu vet vi att det är
RÄVTÖREL



Igår hade vi en kanondag, tröskan gick för fullt mellan klockan 11 -22.30, precis en sådan dag vi behövde!
Idag är det lite halvgrått väder igen men vi får hoppas att regnet uteblir


A har varit hemma några dagar och skött markservicen, vilket innebär att vi får middag, fika, kvällsmat på gärdet, skottning i torken och mycket mer. Tack snälla! Det betyder så mycket och uppskattas verkligen!

5 kommentarer:

Bittan sa...

Vad lustigt..... jag vet inte vad det är , undrade exakt samma sak igår när jag var och rensade upp infart, parkering och innergården till vår hyresfastighet mitt i stan. Precis fullt med såna där med, här hemma däremot har vi typ allt annat ogräs utom just dem :-)
Ha en bra dag.

Kram BIttan

Anki sa...

Det där ogräset... har den vit mjölksaft om du bryter den? Min första tanke var att den tillhör släktet törelväxter... men annars har jag ingen aning.
Ha en bra dag!

Ulrika sa...

Jag har också dessa - i mängd. Rävtörel, tror jag att det är.

Märit i Mariehem sa...

Även hos oss finns det mängder! Ser dem inte förrän de har börjat blomma och sprida sina frön hejvilt! Tror att den är riktigt svår att få bort!

Så skönt att ni får litet markservice. Det är hjälp i rättan tid, förstår jag!

krakel sa...

Så skönt att bara tänka på utejobbet o slippa gå in o laga mat. Hälsa A.