Bloggintresserade

tisdag 28 februari 2012

Tomatsådd mm.

Idag har mina tomatfrön kommit i jorden, det blev 12 sorter så nu hoppas jag att de snart ska gro och börja växa.

Har också lagt den första potatisen på förgroning, vad jag längtar efter färskpotatis!


Paprikorna och chilisaran har satt riktig fart nu och alla är omskolade, nu är det bara fönsterbänkarna det är brist på och värre lär det bli när tomaterna kommit upp....



Tog mig an pelargonerna också så nu är alla nedklippta och omplanterade
och det var bara en som kolat under vintern....
Vi har riktigt vårväder idag, solen skiner och termometern visar just nu +7 gader.
HÄRLIGT!

4 kommentarer:

Lotta sa...

Ååh, vilken bra och fin hylla du har till pelargonerna (och potatisen)!!

Här hade vi uselt väder fram till för några timamr sen, nu strålar solen utanför. :o)

Kram

lavendel mio sa...

Nydelig, dette er vår!!;)
Nå må jeg se til mine små pelargonier, plante de om og gi de lys:)
Klem Hanne

Vivishagerom sa...

Så flotte paprika og chilli planter! Mine er litt små enda, men dem kommer vel seg etter hvert!

Så spennende med så mange tomater. Håper du får mange flotte spirer og ikke minst tomater til sommeren!
Den blomstertrappa - kjempe flott! Ønske - ønske....osv...

Anjas Hill sa...

Dina plantor har kommit långt. Själv har jag inte satt tomaterna än - det får bli i mitten av mars. Chile satt jag för snart en månad sedan och de ser fina ut även om de inte alls är lika stora som dina. /Anja