Bloggintresserade

söndag 15 april 2012

Fyrkantigt = veckans fototriss

Eftersom temat är fyrkantigt blir det svårt med "rena" naturbilder så efter att ha tittat runt lite bestämde jag mig för att ta några bilder på vårt hus.
Det här är vårt 4-kantiga fönster utifrån där naturen speglar sig


och det här är samma 4-kantiga fönster innifrån...


och det här är en av de 4-kantiga luckorna med sina 4-kantiga bräder som sitter ovanför fönstren.
Själv känner jag mig också kanska 4-kantig och kantstött efter att jag fått lämna vår kära hund på djursjukhuset i kväll???
Fler kantiga bidrag hittar ni under länken nedan

32 kommentarer:

Eva Trillian sa...

Vackra fönster! Första bilden speciellt vacker :-)

llhertz sa...

Ett riktigt vackert fönster.
Det är så fint med spröjs och mindre rutor.
Känner för dig och hunden, alltid lika hemskt när djuren blir dåliga.
Ha en fin vecka och hoppas allt löser sig till det bästa!

Tinezza sa...

Kanonfin fyrkantig triss inifrån och ut :)

Anneli - A'la Foto sa...

Fina fönster där min favorit blir första bilden!

Ha en skön söndag!

B i r g i t t a sa...

Nu blir jag nyfiken på vilken spegling jag skulle få se i sista fönstret ;)
Första bilden blir min favorit :)

Misswhatsit sa...

Fina trissbilder och fönster med vacker vy:)
Hoppas det går bra med hunden.
Ha det gott!

Anonym sa...

Supersnygg triss! Bra fångat :)

Tortor sa...

Jättesnygga fyrkantiga bilder och en snygg triss!
Håller också tummarna för din hund.

Annemor sa...

Nydelige firkanter og jeg undret meg på hvilket "stengt vindu" du ville komme med, som siste bilde. Jippi, jeg tok ikke feil.
Holder tomler for hunden din.
Hilsen mormor på klagemuren :-)

Kajsa sa...

Ser att du också gillar fönster... dina är dock mer öppna! Jättesnyggt! / Kajsa

Anki sa...

Fin triss med fina fönster! Jag gillar också fönster och har många fönsterbilder, men den här gången valde jag något helt annat...
Tråkigt med hunden - håller tummarna och hoppas att det ordnar sig!
Ha en bra söndag!

Nukke sa...

Bra bilder och 1. är vackrast därför att den är så blå !!!!

Marie sa...

Fyrkanter både hit och dit. Bra trissat!

Ulla Tuomela sa...

Fina bilder!

krakel sa...

Hoppas hunden snart blir bra. Det är jobbigt när djuren blir sjuka. Kram.

LissenTo sa...

Fönstren vackra med sina speglingar.
Hoppas det ordnar sig med hunden, förstår att det är tungt.

Kram

Ingalill sa...

Härliga luckor du har till fönstrena :)

moa; sa...

Jag gillar den första bilden och brytning i glaset - snyggt!

Monica o Jacob sa...

Här håller vi tummar o tassar för att voven piggnar till igen.
Fin triss, bäst gillar jag bild ett;-)

Anita A sa...

Gillar din triss med olika fönsterkombinationer i fyrkantigt-temat!

Hoppas hunden mår bättre!

Hanna sa...

Med tanke på de fina fönstren och naturen utanför, gissar jag att du bor väldigt vackert.

Håller tummarna för hunden. Tråkigt när sådant händer.

KajsaLisa sa...

Härliga fyrkantsbilder, den första är nog min favorit, dels den blåa färgen mot vit puts som nästan känns lite grekisk öluffning. Dels reflexerna, själv försöker jag undvika dom, men du gjorde något av dom istället.

Anonym sa...

Fina fönste och en trevlig triss.

ormbunke sa...

Fina vyer från ditt fönster både inifrån och utifrån. Hoppas det ordnar sig med din hund.Ha de gott.

Gammelsmurfen sa...

Efter att ha läst om hundförgiftning kan jag konstatera att detta var betydligt trevligare!

kaxi sa...

Fyndig triss där vi ser fönster utifrån, inifrån och slutligen igenbommat:)

Barbro S sa...

vilka härliga bilder på fönstret, fint färgstämda.

Pysselfarmor sa...

superläcker triss - så "enkel" och sååååååååå snyggt!

Hero sa...

Jättefin triss! och min favorit blir den första bilden. Så läcker!!

SigridfraEnget sa...

Kanonbra triss!! Gillar.

Linnéa sa...

Du lyckades ta fina bilder trots din oro för Humle. Kommenterade ditt inlägg om vindruvor separat! Vackra speglingar i dina rutiga fönster. Blev ändå lite extra förtjust i den sista, beror nog på färgen.

Håller tummarna!

Anni sa...

Håller tummarna HÅRT för att allt går bra med hunden din!
Svårt att kommentera en fin triss mitt i sådan tragik, men jag gillar spröjsade fönster!