Bloggintresserade

fredag 4 mars 2016

Vårtecken / Blommig fredag.

Min tanke var att fota mina fina blåsipps- och tussilagoställen idag, men vad händer??? jo snön har förvandlat världen vi i natt!! och det bara snöar och snöar men jag tror det snart går över i regn. Därför får bilderna på mina fina vårblommor bli från igår då det verkligen var vår och lärkorna drillade i skyn!


Tussilago, svalört, blåsippor och snödroppar har börjat blomma här, underbart!
Så nu pryder små buketter vårt köksbord vilket gillas skarpt av mig :-)



I fönstren börjar det bli fullt av chili, paprikor, basilika, krasse och en massa frösådder till sommarblommor samt kvistar jag tagit in för drivning!





En av de bästa sakerna med våren är ju också att dagarna blir längre och längre och att solen verkligen har börjat värma igen!



Ett annat vårtecken som inte gillas lika mycket är att gässen kommit och i år har det verkligen boat in sig på våra vetefält och käkar för fullt, inte skoj!
Nu ska jag kika runt hos er andra och kolla hur långt våren kommit hod er!
Trevlig helg!
/Lotta

20 kommentarer:

Anni sa...

Det känns konstigt att din vår är längre gången än min samtidigt som du har snö, vilket inte jag har!
Oavsett, så var det ju helt fel dag att leta vårtecken på!

Veronica sa...

Oj! vad våren kommit hos dig? Blåsippor och tussilago? Ljuvliga små vårtecken :)

Vi får ingen snö här vilket jag är glad för då den äntligen i går tinade bort!

Ha en trevlig vårhelg!

Veronica

Marit Johansson sa...

Det fint att se att våren kommit så långt hos dig. Här finns inga vårtecken förutom att det är ljust längre på dagarna :)

Meta sa...

Vilken tur att du hann plocka lite vårfiling innan ett av vårens bakslag drabbade dig också. Här har jag snö med
Ha en fin helg
Kram Meta

Marit sa...

Så mange vårtegn du har, og så vakre bilder! Godt at det går mot vår selv om det ikke ser sånn ut her nå... ;)

Klem, Marit

Min Lilla Kokvrå sa...

Oj, så många fina vårtecken! och tänk att ni redan har Tussilago och Blåsippor!! Instämmer med Anni, så många fler vårtecken, trots snö... Orättvist! ;)

Trevlig helg! / Birgitta

Piasofia sa...

Våren är ju verkligen på gång hos dig! Så otroligt söta vårarrangemang du har gjort!
Må så gott!

Inger sa...

Vilka förtjusande små buketter.
Kram

Carina sa...

Den där snön var inte så underbar även om den kom och gick fort. Men dina buketter är ljuvliga. Och vilken bra idé att staga upp de små med lite mossa :)

Ha det gott! Carina

Maribel sa...

Vårblommor redan, oj vad tidigt. Härligt, då kommer de så småningom hit också.
Ha en fin helg!
Marika

AnnA sa...

Hej Lotta!
Oj, så fina vårblommor!
Har inte börjat titta efter några blåsippor än här nere, och tussilagona, är inte de lite tidiga?
Fast när det väl har börjat våras, går det snabbt, trots alla bakslag.
I Skåne, får vi förresten inte plocka några blåsippor - de liksom gullvivan är fridlysta.
Trevlig helg!
hälsn
AnnA

Hällan Visningsträdgård/Ulrika sa...

Ni har den nära nu, måste kännas jätteskönt. Själv ska jag ut och gräva fram en bukett blåbärsris idag, kanske några äppelkvistar också, dom blir enklare att plocka ;)
Ha en finfin helg!

Villrose sa...

Nydelige vårtegn :)
Joda, hele hagen er dekket av 1/2 m våt snø...

Snäckskalsdalen. sa...

Det kom lite av sig det här med våren, vi har också snö och grått vinterväder, det är lite så. Men sen så......
Fina små buketter du har!
Agneta kram

Millas Trädgård sa...

Ja det går ett steg fram och ett par tillbaks. Mössa på mössa av. De hotar med snö hos oss imorgon, vill inte! Men jag hörde tranorna på håll idag. Ett säkert vårtecken. Dessutom är klockan halv sex nu och det är fortfarande riktigt ljust ute☺
Allt gott/ Milla

FREEDOMtravel sa...

Härligt med vårtecken, och väldigt vackra bilder! Vi har inte hunnit se några vårblommor ännu, men den kan iofs hänga ihop med att vi sitter inomhus med influensa... Det är i alla fall äntligen ljusare ute!

Drömgården sa...

Oj så söta små arrangemang du gjort på köksbordet! :)

Du får kika in hos mig imorgon och länka ett bidrag till måndags tema "På nära håll". :)
/Kitty

Min plats i solen sa...

Underbara bilder Lotta! :) Och vilken ljuvlig blomsterprakt hos dig. Våren har definitivt kommit längre hos er än vad den har gjort här i Skåne. Men jag är inte förvånad för när jag och yngsta dottern susade förbi Vättern under sportlovsveckan på vår väg mot Norrköping var det just där vid Vätterns strand som solen strålade allra mest och det kändes som att köra rakt in i våren. Härligt! :)

Ta hand om dig du starka och modiga kvinna och ha en riktigt fin måndag.♥

Kram Lotta

Törnrosa sa...

Sverige är verkligen ett avlångt land. Blommor och fåglar hos dig, slask här hos mig och full vinter uppe i Norrland.
Men dina vackra bilder ger hopp om att våren ändå är på väg!
Ha det så bra.
Törnrosa (som kanske också har tinat fram)

Fashions sa...

Excellent site I have bookmarked your site..