Bloggintresserade

söndag 10 februari 2013

Vilken rolig söndag!

Jag har varit på fotokurs och det var jätte kul men ojojoj vad mycket jag har att öva på och försöka lära mig!!! Jag hoppas att lite fastnat ändå.....men han poängterade många gånger att det var viktigt att ta många bilder av samma sak och det gör jag ju redan :-)  Sen var det också viktigt att komma ihåg att kameran tar inte bilderna utan det gör den som håller i den, så man skulle aldrig fråga vad folk har för kamera för det tyckte han var ganska oviktigt!
Sen blev det födelsedagskalas hos bästa kusinen med god mat och tårta och mycket hundlek och nu har vi avslutat söndagen med ett träningspass, ser inte fram mot den kommande träningsverken!




Kladdkakan som vunnit AoM:s kladdkaketävling, den innehåller massor av choklad och nötter och är toppad med seg kola.... det var gott med hallongrädde till.



Russan och Krille.


Vad håller han på med egentligen???? kan man få tugga på sin äggkartong i fred kanske.....


11 kommentarer:

Anonym sa...

Fina bilder som du tar! Vad är det för fotokurs du går på? ska ni lära er att inte använda gröna knappen? Jag har lärt mej att det är objektivet som är viktigt det är inte kameran men visst spelar den in, men det viktiga tycker jag är att komponera bilden. Jag brukar säga att går 100 pers ut med varsin kamera kommer dom hem med 100 olika kort alla har sitt sätt att se. Skönheten sitter i betraktarens öga!

Meta sa...

Den där kakan lät ju hur smarrig som helst i en godisälskares ögon.
Undrar om inte vovven vill att matte skall rädda honom från den dära busen hihi.
Ha det gott i vecka. Lycka till med fotolärandet. förresten håller med om att det är inte bara är kameran det är den som ser objektet som väljer ( vi har samma kamera men helt olika bilder mannen och jag.)
Kram Meta

Lotta sa...

En engångskurs som Nikon ordnade och det är helt rätt - undvik gröna knappen :-) fast den är väldigt smidig.

Villa Ryttarängen sa...

Vilka fina bilder på både tårta och hundar. Maken som arbetar som fotograf säger samma sak, inte kameran som gör bilden utan den som står bakom. Kul med kurs! Kraaaam Pia

Anki sa...

Ååh... fotokurs - kul! Du tar ju redan helt fantastiska bilder - kan de bli bättre? Härliga bilder idag också - och den där kladdkakan den ser helt underbar ut :)
Ha det gott där borta vid Vätterns strand!
Kram

Violen sa...

Så många fina bilder och så mycket du har hunnit med i helgen! Fotokursen låter kul, bra att få lite nya infallsvinklar. Illa det där att det är fotografens fel,och inte kamerans, när det blir en dålig bild!

Marit Johansson sa...

Så roligt med fotokursen, fina bilder från din helg, den tårtan skulle jag gärna vilja smaka på!

Törnrosa sa...

Sicken toppensöndag! Men hur många timmar hade den, din söndag, alltså?
Hej hopp!

llh sa...

En allt igenom lyckad helg eller hur?
Tårtan väcker begär men mest av allt lockar fotokursen. Tror jag får kolla om Nikon ordnar fler så att jag kan komma förbi gröna knappen :)

Lena/isklockan sa...

Det ser riktigt gott ut. Skulle vara kul att få receptet. Jag går också en fotokurs, en grundkurs på fem gånger. Det är så kul . Kram

Kukkaiselämää sa...

Så jättesöta hundar! De tycks ha roligt tillsammans. Du har en fin blogg, Lotta!