Bloggintresserade

söndag 23 december 2012

Ögonblick / årets sista fototriss


Har gjort en islykta med infusna tulpaner men vinden blåste ut ljuset på ett ögonblick...
Jag lade vissna tulpaner i ett mjölkpaket, satte ner en smal glasburk som jag tejpade fast och sen fyllde jag på med vatten och ställde ut i kylan. Ta vara på era vissna julblommor och gör såna här lyktor till nyår, då får ni det fint på ett ögonblick :-)


De skurna pepparkakorna och den hemkokta jordgubbsmarmeladen försvinner också på ett ögonblick!


Om ett ögonblick är det nytt år och då ses vi igen i nya fotoutmaningar!
En riktigt GOD-JUL och ETT GOTT NYTT FOTOÅR önskar jag alla trissare och övriga bloggare!
Klicka dig gärna vidare, det tar bara ett ögonblick....för att komma till fler ögonblick!

16 kommentarer:

Anki sa...

Sköna ögonblicksbilder!
Vill önska dig och familjen en riktigt GOD JUL!
Kram

Leena sa...

Åh, lyktan var fin! Ska nog göra något liknande och i lä kanske ljuset brinner lite längre än ett ögonblick.
God Jul!

40plus sa...

Bra tips till en snygg ljuslykta och jag förstår att godsakerna är försvinnande goda. Fin triss! God jul och gott nytt år!

Min fotogen sa...

Pepparkakorna såg lockande ut....
God Jul till dig också!

Maria sa...

Härliga ögonblicksbilder!
Gillar din ljuslykta.
GOD JUL!

Charlotta sa...

En härlig hemgjord jultrivsel i dina ögonblicksbilder. Vackert och stämningsfullt!

Önskar dig en fin jul!

KajsaLisa sa...

Kan man njuta av den första bilden medan man äter upp dom två andra. Fin triss.
GOD JUL

Anonym sa...

Juliga ögonblicksbilder här också ser jag :-)
God Jul!

Mias Mix sa...

Härliga ögonblicksbilder. Julen är verkligen mysig och man bara njuter!
Tack för din kommentar och God Jul och Gott Nytt År!

Anita - Malta sa...

Myser av att kika på din fyndiga och fina ljuslykta medans jag smakar på godsakerna. ..och nu fick jag plötsligt lust baka pepparkakor ;-) God Jul !

Anneli - A'la Foto sa...

Så smaskigt!! Särskilt jordgubbsmarmeladen ser supergod ut! Har du något recept på det? Och istulpanlyktan är ju magiskt kreativ och härlig! Det måste jag testa! Tack för tipset!

Ha en riktigt skön och god jul!

Karla sa...

God Jul! God Jul! God Jul!

Tantkalle sa...

Ljuslyktan är ju ett underbart ögonblick! God Jul!

Jah Hollis sa...

Det var en juldoftande triss. Ha en fortsatt fin julhelg.

Marit Johansson sa...

Så smart att göra ljuslyktor av vissna blommor, det blev ju hur snyggt som helst!

Annie sa...

Åh, vad gott det ser ut! Dessa ögonblick gillas!!