Bloggintresserade

fredag 22 augusti 2014

Så tidigt det mörknar....

Ikväll känns det verkligen som höst, O plöjer och jag har ägnat mig åt lite marmeladkokning. Grannen kom hit med fina plommon så nu har vi nykokt plommonmarmelad och så fick jag ett infall och kokade havtornsmarmelad också, den sistnämnda blev ganska stark men i små mängder blir den nog god till mild ost. Plommonmarmeladen blev smaksatt av en vaniljstång och det blev gott.
Nu har jag varit ute och plockat in en gul bukett för att det inte ska kännas så höstigt!



Mitt vanliga recept: 1 del syltsocker  + 2 delar bär + smaksättning.




Önskar er en trevlig helg!
/Lotta

5 kommentarer:

Meta sa...

det där såg gott ut. Ska nog ha lite kökspyssel någon dag i veckan tror jag.Mörkt är det här på kolonin det finns ingen belysning om vi inte sätter ut själva.Det går åt mycket ljus och fotogen här .
Ha en fin helg du med. Här skall snickras
Kram Meta

Rost och rädisor sa...

Bra dagar för sysslor i köket och det ser ut att vara mycket gott i burkarna. Trevlig granne som delar med sig.
Ha det så gott
Anette

Villa Ryttarängen sa...

Havtornsmarmeladen skulle jag gärna velat ha.. Åh så gott! Kraaam Pia

Vivishagerom sa...

Hei
Nå fikk jeg skikkelig god høststemning. Blomstene om høsten har så varme og flotte farger, og naturen har så mye godt å by på.
Veldig koselig at du ville være med på helgegleder. Klem vivi

DeniseinVA sa...

Your jam and marmalade sound delicious and I do love your flowers. Thank you so much for sharing them with Today's Flowers. It pours with rain here today but it is still warm and a bit humid.