Bloggintresserade

tisdag 11 februari 2014

Lite vår i luften!

När man kom ut i morse var det en symfoni av fågelkvitter och det kändes att våren är i antågande, gick en runda i trädgården och hittade massor av nya snödroppar vilket inspirerade till att skola om alla chilisar och paprikor samt att så en del nytt, vattnade också alla pelargoner för att börja väcka liv i dem. Plockade sen lite videkvistar för att få lite mer liv i tulpanbuketterna....frossar i tulpaner nu!








Vad har ni hittat för vårtecken???

9 kommentarer:

Meta sa...

Här finns också lite snödroppar och många pärlhyacinter är på gång.
Ha en fin kväll
Kram Meta

Marit sa...

Det var fine vårtegn, det er så herlig å se og høre at vi nærmer oss gode varmere dager.

God tirsdag fra Marit.

Hans Pettersson sa...

Så roligt med vårtecken! Här vid Vätterns strand, Hjo, hittar jag ännu inget, inget annat än att dagarna blir längre. Fick dock ett mejl från Gbg där snödropparna kommit upp! Titta gärna in på Första året i Hjo.

BLOMSTERDESIGN sa...

Superfina vårtecken! Det behövs nu tycker jag. När man ser de första snödropparna i trädgården är det verkligen glädje. Mina har inte kommit lika långt som dina men de är på g.
Ha det så bra!
Kram Therese

Anonym sa...

Men åååh... Här väntar vi på att den "riktiga" vintern ska börja... Men den verkar utebli så det blir väl att söka vårtecken istället!

ulla laiho sa...

Jag tänkte också på det massiva fågelkvittret när jag var ute en sväng idag i trädgården. Hela luften vibrerade av sång - härligt! Snödroppar är det enda som kommit upp hittills i trädgården. Tulpanerna får helt klart ett lyft när man dekorerar med vide och andra grenar.

Kardvädden på landet har kommit av "sig själv". Blomstänglarna får sitta kvar.

Annika Christensen sa...

Jo men här blommar snödroppar, julrosor och vintergäck fast det har de gjort länge.
Såg idag att svalörtsbladen är bra på gång. Imorgon skall jag ha en hel trädgårdsdag. Jippi!
Om du hade bott granne med mig så hade du fått primulor och lite annat av mig.
Kram på dig
Annika

MitchyLR sa...

Hej Lotta!! Många tecken på vår där!! Vackra bilder!! Det finns inte så många tecken här ännu.

Unknown sa...

Så härligt med snödroppar! Här har vi bara snöslask. :(