Bloggintresserade

lördag 6 april 2013

Mood board Mars/April


Jag hade verkligen hoppats på en något vårligare tavla men detta är den kalla verkligheten i år!
Snön är i stort sett borta men nattkylan håller i sig så det går inte fort med snödrivorna som finns kvar här och där och vid stranden är det mycket is kvar men isen på sjön försvann igår. Solen och värmen på dagarna har fått fart på tussilago och blåsippor och det kommer nya blommor var dag! 




Häng gärna på du också.
Önskar er alla en skön vårhelg!

5 kommentarer:

Luna EK sa...

Ha, det var en moodboard fångad mitt i prick denna vårvinter. Fin men kylslagen. Här finns inte en endaste blomma än och isen på sjön ligger tjock.
Trevlig Helg

Anonym sa...

Men så vackert! Alltså blåsippan måste ju bara vara den underbaraste av blommor! Och med glimmande snö och is i bakgrunden blir den bara ännu vackrare.

LINDA sa...

Hej!

Jag skrev inte det i går, men jag tänkte och sedan blev den kvar i huvudet - den snöiga blomkransen är jättefin! Du kanske skulle frysa in några snöbollar och göra den mitt i sommaren :)

Tack för basilikatipsen!
//Linda

Trädgården på Höjden... sa...

du fångar på pricken både hur det känns och ser ut just nu. vintrigt men ändå med en gnutta färgklickar av våren. fint.
hälsar åsa

Lantloppan sa...

Vilket härligt moodboard. Det är verkligen kontraster nu med vintrigt och vårigt.
/Liv