Bloggintresserade

måndag 19 mars 2012

Vädrets makter

Vilket väder vi haft idag, det började tidigt i morse med blixt och dunder sen kom det en hagel/snö by så sikten blev obefintlig och sen kom BLÅSTEN... som fortfarande håller i sig! Solen kom så småningom och sken från en klarbå himmel och det blev ett tjusigt skådespel med stora vågor och vackra färger så därför tänker jag dela med mig av några bilder som jag tog under "hundpromenaden"











Sen var jag ju tvungen att leka lite med en tussilago också.....






13 kommentarer:

Lasseivomma sa...

Snyggt, men hu så kallt det var i blåsten. Jag ser fram mot veckan när det ska bli mildare.
Din lek med tussilagon gillar jag skarpt.

ElinsPhoto sa...

Tussilago????? Åh vad jag skulle vilja bara hos dig nu, här ligger snön fortfarande tjockt!

Ha en underbar vecka i vårvädret!

Vivishagerom sa...

Fantastisk flotte bilder! Herlige bølger og flott vårblomst!

Bea sa...

Åhh...vilken naturkraft! Havet är otroligt mäktigt och vackert fångat!
Tussilago redan :)
Må gott! /Bea

krakel sa...

Tänk att man aldrig tröttnar på att titta på vatten och vågor.

Annemor sa...

Bølgene betok meg. Nydelig.
Bra Bidrag,

Törnrosa sa...

Burr, jag ryser och fryser. Ryser över dina fantastiska foton, fryser över de kalla vågorna.
Hej från Törnrosa

Marit Johansson sa...

Vilka dramatiska bilder, häftigt!

Nette Cecilia sa...

Underbara stormbilder ,kram Nette

Irene sa...

Flotte bilder! Vakkert når bølgene slår mot land så skumsprøyten står til værs!

Anki sa...

När man ser Vätterns upprörda sida, så är det som man är vid havet... och så känns det i dina bilder - Härligt!
Och tussilagon - som en sol - fina bilder... finast är den med den gula blomman mot den blå himlen!
Ha en bra tisdag!

Gillisbloggen sa...

Herlige flotte og dramatiske bilder,Når du skriver Våtterns,mener du ved veneern Da ?:)))

Lotta sa...

Jag menar Vättern.