Bloggintresserade

måndag 12 mars 2012

Jacka av - trädgårdsmöbler fram!



Vilken härlig dag! Solen skiner, fåglarna kvittrar och jag har varit ute och jobbat i trädgården nästan hela dagen. Jag håller på att gräva upp de gamla jordgubbarna runt växthuset, jordförbättrar och gör klart för att plantera nya, har även kantgrävt halva hallonlisten. Dagens nya vårtecken består av: Jackan av och trädgårdsmöbler ut, en liten gul svalört, en nyckelpiga, skalbaggar och en mask och sen satt vi ute och fikade i trädgårdsmöbeln = en kanondag med andra ord. Nu ska jag ägna mig åt att göra 50 bredda mackor till ett årsmöte.

Det är det här jag ägnat mig åt idag!

Den här tulpanen är jag bara så nyfiken på, ser den inte för läcker ut???


Tagit fram några trädgårdsmöbler och invigt utefika säsongen samt njutit av den varma solen. GÖTT!!!

9 kommentarer:

Vivishagerom sa...

Så flink du har vært i dag. Det er deilig å kunne jobbe ute i hagen igjen, og få en god kopp kaffe etter på!

Jeg skjønner at du har koset deg veldig i dag.

Gela sa...

Men vilket underbart ställe du har, förstår att du har njutit. Här hos mig har jag inte kunnat börja gräva än men fortsätter värmen som idag är det inte långt borta. Ha en fin fin kväll/Gela

lavendel mio sa...

Så nydelig vår stemning hos deg!
Her er det ikke mye vår, regn, regn, og atter regn og 4 grader;/
Ønsker deg en nydelig uke, klem Hanne

ormbunke sa...

OH! så mysigt du haft det. Riktigt så varmt var det inte här så jackan kunde åka av. Det blåser nog lite kyligt från havet.Ha de gott. Anita

Anna Vattenkanna sa...

Låter som en toppendag! Din kaffebricka ser verkligen smaskig ut på alla sätt.

kram

Anki sa...

En riktigt härlig dag hos dig :) Den där tulpanen ser verkligen spännande ut - antar att vi får se mer av den...
Här går det inte att gräva än, men om värmen håller i sig så går nog tjälen ur ganska snabbt :)
Ha en fortsatt bra vårvecka!

Karla sa...

Vilken kanon dag du haft ...och vilken utsikt från växthuset!!! Du behöver aldrig drömma dig till havet, eller hur?
Hälsningar,Karla.

Här är gudagott att vara ! sa...

Åh vad jag börjar längta efter den där våren och allt vad det innebär !
- Vilken underbar dag med trädgårdsjobb och fika ute ! - Sen har du ju en underbar utsikt över vattnet att bara sitta och njuta över ♥
Kram Anneli

Törnrosa sa...

Så härligt mulliga dina rabatter ser ut! Och så härligt smaskig kaffebrickan ser ut! Visst är det vår-härligt just nu!
Hej från Törnrosa/Gunilla