Bloggintresserade

fredag 16 december 2011

Ännu mer dofter av jul..

Igår bakades allt matbröd till julen, limpor och smörgåsbullar.

Det här ska bli kavring enligt receptet men jag tycker det är mer som ett fruktbröd


Ock det här är "Pauls julbröd" med mycket julkryddor i.


Källarfranska

  Leilas vita limpor som jag fyller med mycket pumpa frö, linkross mm

Ett gammal recept som jag alltid gör till jul = Sverigelimpor

Och en Budapest rulle eftersom vi också firade födelsedag i familjen.

Och därför blev det också en bukett med de första tulpanerna!

8 kommentarer:

krakel sa...

Jag och födelsedagar :( Hälsa mycket grattis i efterskott till födelsedagsbarnet! Goda alla bröden såg ut.

Livet på Vestergård sa...

Men oj så mycket gott! Skulle gärna komma som gäst till dig ;0)
Ha en fin fredag! Kram Kicki

lavendel mio sa...

Mmmmm, nydelig bakverk du har laget!!
Jeg har også bakt julebrød i dag:)
Ønsker deg en fin kveld, klem Hanne

♥Gabriella ♥Hemma På Dunderbo♥ sa...

så gott det ser ut,,lär nog hem och baka:)
kram och ha en riktigt trevlig helg♥

Vita rosor och förgätmigej sa...

Men ooooo vad duktig du är! Blir så tokinspirerad att jag nästan ställer mig och bakar nu, kl 8 på kvällen. ;) Vackra bröd gör du också! I helgen tänkte jag ta tag i julbaket på riktigt här med. Har bakat 5 sorters kakor så då är det bara 2 kvar och så vörtbröd, knäckebröd, hårt tunnbröd osv. Såååå härligt! :)

Kram/ Anna

Lotta sa...

Åh ,vad gott allt ser ut. Vad duktig du är!! Själv ska jag göra julgodis tillsammans med barnen i helgen. :o)

Skogsfrun sa...

oj vad mycket gott bröd! Ska nog sätta sambon på lite bakning tror jag bestämt! Blev så sugen!

:D

Sweet Passion sa...

åh vad fina saker du har bakat och otroligt vackra bilder har du fått till