Bloggintresserade

tisdag 8 november 2011

Nybakat...

Idag är det 7 grader varmt ute och kavlugnt så jag ägnar dagen åt lövräfsning och bakning, det passar perfekt att gå ut och räfsa lite under tiden som degarna jäser...

Det blev 2 limpor med lingon och valnötter

sen blev det 2 korgbröd med rivna morötter som jäste så alldeles fort..

Slutade med att göra 2 rågbröd som inte alls ville jäsa, förmodligen för att jag använde torrjäst till dem och då brukar det krångla för mig.


Hade en massa äggvitor stående i kylen så jag testade att göra chokladripplade maränger också men de blev inte alls som jag tänkt mig men så är det ibland. Det blir avsmakning till eftermiddagskaffet när lövet förhoppningsvis är bortkört!



Så här ser morotsbrödet ut....

2 kommentarer:

Hildas hem - Sofia sa...

Vilka fantastiska bröd! Ser väldigt gott ut!

Tack för att du delade med dig av vem du är på min blogg. Jag tycker att ditt liv låter härligt! :)

Jag önskar dig en fortsatt fin dag!
Kram Sofia

lavendel mio sa...

Herlige brød du har baket!!
Slike kurver har jeg, så nå skal jeg prøve kurvbrød;)
Og de sjokolade marengsene ser fantastisk gode ut:)
Ha en fin kveld, klem Hanne