Bloggintresserade

lördag 5 november 2011

Jul utställning på blomsterskolan

Nu har jag varit i Ystad/Malmö och hälsat på vår dotter som för tillfället går på Blomsterskolan i Oxie. De har nu i helgen sin Julutställning så den har jag tittat på. Jätte duktiga elever som gjort jättefina arrangemang.Tänkte visa lite bilder så fler kan inspireras!

Uppochner vända julstjärnor i en krans...

Vilken fin bordsdekoration, så enkel att göra av bara äpplen, pinnar och lite ris!

Nytänk med appelsiner....






Det här hjärtat gillar jag skarpt!




En "eldkorg"





Julpyntat växthus, jag gillar halmkransen med äpplen...


Det finns också en affär intill skolan som har jätte fina saker.



Får väl erkänna att idag har jag varit i skogen och plockat en massa material till kransar, det är liksom svårt att inte bli sugen på att göra egna saker....

2 kommentarer:

krakel sa...

Jag blir också väldigt inspirerad när jag ser så här fina saker. Men tyvärr brukar det stanna där!

lavendel mio sa...

Wow, for noen fantastiske flotte dekorasjoner studentene har laget!!
Tenker du er stolt av din datter:)
Nå fikk jeg lyst til å springe ut i skogen og hente mose og naturmaterialer:)
Takk for inspirasjonen:)
Ha en fin helg, klem Hanne