Bloggintresserade

lördag 26 november 2011

Idag har jag provbakat min pepparkaksdeg och den var mer lättkavlad än jag räknat med, BRA! Receptet  är från min mamma och det innehåller både vanilj, ingfära och kanel.



Det blev även en liten hallontårta garnerad med färska rosor....inte helt normalt för årstiden.

och sen blev det födelsedagsfika med min kära kusin, moster och kusinbarn och många glada skratt därtill.

Väl hemkommen hade alla adventsgranar kommit på plats och ljusen var ditsatta och adventsakarna lyste så fint i fönstren och då fick jag ett infall att plocka en bukett blåklint, det hör ju inte till vanligheten att man adventspyntar, bakar pepparkakor och plockar blåklint på samma dag!


De första hyacinterna slår ut idag, lagom till 1:a advent i morron!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Vilka fantastiska bilder du tar Lotta
kram Suzanne Åberg

lavendel mio sa...

Hei
Disse kakene ser veldig gode ut!!
Tenk å bake pepperkake og plukke blomster fra hagen på samme tid:)
Ønsker deg en nydelig helg , klem Hanne

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Gomorron
Den hallontårtan ser så god ut, och vackert med rosorna. Och helt otroligt, blåklint och advent!
Men det var väldigt fint med din bukett.
Ha en fin adventssöndag
Kramar
AnnaMaria