Bloggintresserade

lördag 16 maj 2015

Kallt men vackert.....


Dagens bilder är från en liten promenad runt vår lilla skog. Alla vildkörsbär blommar som finast nu liksom grannens raps MEN det är svinkallt och det behövs nästan långkalsonger och vantar...








Jag tog också en liten runda i grannens äng för att plocka ängabollar men ojojo vad snopen jag blev när jag hittade murklor, MASSOR av murklor, de var liksom överallt!!!! har aldrig förr sett så många, men eftersom man nu inte ska äta dem fick de flesta stå kvar.....
Må så gott, här har det just börjat regna, typisk när vi snart ska ut och cykla!

6 kommentarer:

Meta sa...

Det är vacker men attans så kallt tycker jag med vinterjacka och vantar på när man är ute. Härliga bilder och vi får ju njuta lite längre av allt nu då. Jodå det stänker lite här med
Ha det gott
Kram Meta

krakel sa...

Men Lotta, toppmurklor är väl ok men inte stenmurklor. Kolla upp det om du är intresserad.

Lars Bjerke - Kunstner sa...

Deilige vårbilder !! Og det positive med kaldt vær er at våren varer litt lenger. Så fortsett å nyte fargene.
Ha en fortsatt fin helg :-))

Nette Cecilia sa...

Vant och vinterjack väder här också vi är ute på holmen för första övernattningen .Vackert men hu så kallt ,Kram Nette

Maribel sa...

Så vackra bilder av naturen. Ja det är kallt och regnigt, igår hade vi en skön dag, men kvällarna blir kalla. Ha det gott!

Anni sa...

Toppmurklor kan man väl äta! Det är stenmurklor man ska undvika - du har ju hittat en skatt!
Och fy vad jag fryser ... 8 grader, regn och åska ...