Bloggintresserade

söndag 1 februari 2015

Ett nytt liv, en underbar dag!


Tänk...igår hände det! Vi fick vårt första barnbarn och det finns inga gränser för den glädje och lycka vi känner, en ny liten människa och en ny liten familj. Vad kan vara finare?
I vårt köksfönster börjar det också spira av nytt liv, små paprika och chili plantor och nyplockade snödroppar samt ett tråg fullt av SMÅ svarta petunia plantor.... Våren närmar sig trots att världen utanför fönstret ät helt vit idag och det fyller på med små vita flingor av blötsnö.


Närodlade tulpaner när de är som finast!




Önskar er alla en skön söndag!
/Lotta

18 kommentarer:

krakel sa...

Säger bara ÅHHHH och Grattis!

Meta sa...

Grattis, det bästa är att det blir bara bättre för var dag som går.
Härligt med de nya blommorna med. Här kommer det ingen snö än idag men ganska så mycket på marken vid kolonin.
Ha en fin söndag
kram Meta

lavendia sa...

GRATTIS. Riktigt roligt med barnbarn. / Britt

Ezter sa...

GRATTIS! Det är roligt med barnbarn :) Jag har fyra :) 8mån-5½ år.

Eva Trillian sa...

Grattis! :)

Villa Ryttarängen sa...

Grattis, vad roligt. Jag önskar att jag ska hinna få barnbarn medans jag orkar ta hand om dem när och om det skulle behövas.Är det fröna från mig som grott? Det skulle vara roligt det med. Jag har inte sått ett endaste dugg ännu. Kraaaam Pia

Bittan sa...

Underbaaaaart ! Stort Grattis ,livet blir aldrig detsamma mer . En helt fantastiskk känsla .Här råder stor abstinens om jag inte pratat med mina eller sett dem på max tre dagar :-)
Kram B

Maribel sa...

Stort Grattis!

Nette Cecilia sa...

Så kul med barnbarn,grattis ,härliga tulpaner också ,kramen Nette

cissi sa...

Åhh...... så härligt!! Stort grattis till ert första barnbarn! :)

Ann-Eva sa...

Grattis till barnbarnet, så roligt.
Fina tulpaner, härliga färgklickar.
Kramar från Ann-Eva och Per

Laila sa...

Grattis till första barnbarnet - nu börjar en ny fas i livet!
Ha det gott! /Laila

Annika Christensen sa...

Stort grattis till barnbarnet! Så himla kul.
Så snygga tulpaner hade inte den odlaren som jag var hos. Wow säger jag!
Ha en skön kväll
Annika

Carina sa...

GRATTIS GRATTIS och åter GRATTIS!!!
Vilken lycka!
Ja nu rusar det framåt med stormsteg....jag har köpt frön som borde varit jorden sedan ett tag tillbaka...vad har hänt? Jo, de ligger fortfarande kvar så fint i sin lilla påse....

HelenTh sa...

Vad otroligt roligt att få barnbarn!! Stort GRATTIS!! Vilka fina bilder du bjuder på, med underbara färger mitt i snöovädret.

Stare Ström sa...

Vilken fantastisk tulpanbukett!! Passar fint för att fira första barnbarnet.

Mias Mix sa...

Åh vad roligt, jättegrattis till både er och föräldrarna!
Har kompisar som precis blivit mormor och morfar, de är också helt exalterade :)

Barbro sa...

Grattis till den nya familjemedlemmen. Visst är det roligt, vi väntar vår åttonde, kommer om allt går bra till sommaren.
Så befriande med hopp om vår-bilder. Här ligger både lökar och gräs under snart många meter av snö. Men vi väntar och den som väntar på något gott....