Bloggintresserade

onsdag 6 november 2013

Växthuset i vinterdvala.....


Igår gick växthuset i ide efter att jag grävt bort all gammal jord (nu ska det bli ny fart till nästa år) samt tvättat allt med stark såpalösning, jag har inte haft någon ohyra på flera år efter det att jag började såpa tvätta när säsongen var slut + på våren innan jag sått något....peppar,peppar ta i trä....
Kunde inte låta bli att sätta in ett lite vinterarrangemang som jag plockade på Russans och min skogspromenad...




Nu blir det inga växthusrapporter förrän till våren.....så nu får ni hålla tillgodo med annat smått och gott :-)
//Lotta

15 kommentarer:

Unknown sa...

Hei
Så mange fine, fargerike og inspirerende bilder å finne på bloggen din. En fornøyelse å titte inn her. Bildene forteller også at du er et menneske som skaper masse trivsel omkring deg.

annika sa...

Bra tips att bli av med ohyra i växthus. Måste lukta gott där nu.
Vilken fin novemberkrans.

Kram
annika

Katarinas trädgård sa...

Vad flitig du är, och så mysigt och fint det blev i växthuset!
/Katarina

Katta sa...

Jag tog dig på orden och tittar in. Eftersom jag gillar foto och bilder så blir jag alltid fascinerad av andras kreativitet. Är själv ganska nybliven bloggare så jag har ingen större rutin på att kommentera vad andra gör. Men här blev jag imponerad! Fint!

BLOMSTERDESIGN sa...

Så mysigt du har i växthuset! Ja det e lika bra att städa ut det nu på hösten så är det roligare att "börja om" till våren.
Kram Therese

Laila sa...

Stark såplösning - det är kanske något för mina växthus också. Får se om ryggen klarar en sådan kraftansträngning, annars har jag blivit av med det eländiga gråmöglet tack vare vattning med åkerfräken och behandling med binab. Fönstren ser nytvättade ut trots att jag inte gjort något sedan i våras men man vet ju aldrig. Vad exakt är det du tvättar med din såplösning?
Ha det gott!/Laila

Meta sa...

Den härliga bilden stannar på näthinnan ett bra tag. Ohh vad jag längtar till nästa år då jag kan börja använda mitt växthus.
Ha en fin torsdag
kram Meta

LINDA sa...

Åh, så skönt att ha den biten avklarad! Vill att fler löv från vinrankan ska ramla ner innan vi kör här!

Finfint arrangemang :)

Kram
//Linda

Monica o Jacob sa...

Vad fint det blev;-)
Ha en bra dag

Anonym sa...

Oj så vackert och WOW så inspirerad jag blev nu.... Måste nog ut och fixa till det jag också =) Tack!!

Anita - Malta sa...

Verkligen stämningsfulla bilder på dina vackra arrangemang !!

Freja sa...

Vilket vackert och rustikt arrangemang, det gillar jag!

jeanette sa...

Ett väldigt vackert arrangemang.

Marit Johansson sa...

Så fint och höstmysigt du gjort!

lottisen sa...

Vackra stämmningsfulla bilder! Skulle ocksà vilja göra lite fint i vàrt växthus men jag blir aldig färdig till att ta itu med det..