Bloggintresserade

måndag 20 maj 2013

På gång i växthuset...

...upptäckte till min glädje att de första aubergine blommorna slagit ut idag, det ska bli så spännande att se om det blir några frukter...hoppas, hoppas.


Är de inte fina???



Paprikor och chilisar har också börjat få frukt.


...och den första lilla "Fireworks" har blivit röd....den är nog superstark eftersom den är så liten!


Några fina plantor från Åbergs som ska ut på trädgårdslandet.


Havtornen blommar och taggarna ser groteska ut....men ack så goda bär det blir...förhoppningsvis...



...och så kan jag inte låta bli att visa en bild från nya tulpanrabatten, jag gillar färgblandningen...



och det bästa av allt  DET REGNAR IDAG!!!!!!
Tänk vad allt ska växa nu!
Ha det gott!

5 kommentarer:

Nette Cecilia sa...

Så vacker tulpanrabatt ,tänk att aubergine har samma färg på blommorna som frukten ,Kram Nette

Nilla sa...

Vilka härliga bilder. Roligt att se aubergineblommor, fantastisk liten blomma. Hoppas att det blir några frukter också. Kram

Meta sa...

Mycket fint hos dig! det är en mycket fin blomma sen har auberginen har inte lyckats så bra med dom. får försöka igen när växthuset är uppe.
Ha en fin tisdag
Kram Meta

Annika Christensen sa...

Vilken tulpanrad!
Jag har inte fryst in ramslök men däremot torkat för att ha till salt.
Kryddar sedan med det i lite av varje.
Borde kanske testa att frysa in det funkar ju med nässlor så varför inte ramslök?
Allt gott till dig.
Kanske jag kör förbi i slutet på veckan.
Mejla gärna det telefon nr.
annika@naturligating.se

Hörs och kanske kanske ses

Annika

Rosor och Akvileja sa...

Aubergine blomma har jag nog aldrig sett.Så fin!
Väldigt fina bilder på fint tulpanhav. Ha det bra,Åsa