Bloggintresserade

söndag 27 januari 2013

Söndagsbilden / Favoritfärg


Jag gillar nog alla färger, det gäller bara att se dem i rätt sammanhang..... och så beror det nog lite på vad man är på för humör.....
Idag väljer jag gult till favoritfärg, alla dessa underbara nyanser som finns...
Visst blir man glad och visst längtar man lite till solen, värmen och våren!










Vill du visa din favoritfärg och vara med på söndagsbilden är det bara att kika in här:
http://sussokai.blogspot.se/2013/01/sondagsfoto-favoritfarg.html

19 kommentarer:

Meta sa...

Så vackert med gult. Undrar varför den inte är min favoritfärg o trädgården.
Ha en fin söndag
Kram Meta

Charlotta sa...

Ja man behöver ju inte ha samma favoritfärg varje dag. :D Visst blir man glad av gult!

nattugglan sa...

hej. Va roligt att just du tittade in hos mej.. du hade verkligen hittat de rätta gul färgerna, o visst är gul en härlig färg.. ha de bra!!/Christine

sylvi sa...

Så vackra gula blommor.
Lyser på ängarna på våren.
Varm färg.
Ha' det skönt.♥

Anjas Hill sa...

Trevligt att hitta någon annan som gillar gult. Har känt mig lite 'ensam';)))!/Anja

Carina sa...

När du skrev om gult, så tänkte jag först på hösten. Vilken tur att jag läste hela ditt blogginlägg, för då blev jag ju glad igen! Ha det underbart i vinterkylan, snart kommer våren, väl?!
Kram

Irma sa...

Hei! sinulla on niin kauniita aurinkoisia kukkia Tulee oikein iloiseksi Hyvää sunnunta iltaa:)

Rigmor sa...

Nu tycker jag om gult också...eller det gjorde jag väl innan också, men mer ändå nu...Underbara bilder du bjuder oss på!!
Kram kram

Aud sa...

Guylt er flott. Det er høstfarve nummer en hos meg.
Ha en fin uke:-)

AnnA sa...

Hej Lotta!
Ja, gult är inte fult, utan solens färg, eller hur? Ha en skön vecka! Hälsn AnnA

Suss o Kai sa...

Underbart vackra bilder :) och du har så rätt i att de hänger mycket i var/vad färgen finns o humör :) bra tolkning Kram Suss

Märit i Mariehem sa...

Det var bilder som höjde humöret ett snäpp! Tack för dem! Speciellt älskvärda var violerna med sina glada ansikten.

Kram från Märit

Laila sa...

Älskar alla vilda gula blommor men odlade har jag bara i köksträdgården, rabatterna går i vitt/blått/rosa. Men visst blir man uppiggad av lysande gult, särskilt nu när inte ens solen orkar titta fram!
Ha det gott!/Laila

ELLINOR sa...

Å, gullvivor & guldgula rapsfält, det satte fart på längtan efter plusgrader, vårsol & fågelsång.
Fina bilder!

Kram Ellinor

Anonym sa...

Å vad mycket vackra bilder. De förstärker min längtan efter vår.

Mia sa...

Gult är inte fult, gult är liv och glädje, utan gult ser det tomt ut. Fargen behövs verkligen omkring oss, livet blir lättare. Och, utan gult hade jag inte fått grönt :)

BLOMSTERDESIGN sa...

Visst blir man glad av gult! jag har en gul bil som jag endast köpte för att den hade en vacker färg! Ha en bra vecka! kram Therese

Anki sa...

Vackra bilder och underbara blommor! Gillar också gula blommor - man blir så glad av dem!
Ha det gott!
Kram

Britta.Stenberg-Tyrefors sa...

Färgen spelar inte så stor roll, de här vackra bilderna visar blommor som väcker känslan av dofter och värme, penseerna var mest nya för mej och väldigt ovanliga. Hälsningar Britta