Bloggintresserade

onsdag 15 augusti 2012

Tröskning


Nu är det full fart som gäller och att jobba så många timmar per dygn man bara orkar, det är så roligt när allt fungerar och solen skiner. Rapsen är färdigtröskad och igår såddes ny raps till nästa års skörd och idag ska vi börja tröska utsädeskorn.


Man kan inte klaga på utsikten från arbetsplatsen och inte från ladugårdsplanen heller.
Jag känner mig så bortskämd som får se detta var dag.....och jag lovar att jag uppskattar det till fullo!


6 kommentarer:

Ulla Tuomela sa...

Todella kauniita kuvia, värit !!

Ing-Mari sa...

Vilken otroligt vacker utsikt..Förstår att du bara njuter av den..
Kram Ing-Mari

Nette Cecilia sa...

Njutbart i högsta grad kan man säga om den utsikten ,hoppas det fortsätter med vädret för er .kram Nette

krakel sa...

Ja det är verkligen vackert. Och skönt att det rullar på med skördejobbet!

Felix sa...

Förstår att du njuter av utsikten! Här njuter vi också av vackra solnedgångar, men bakom bergen i stället.

Sensommarhälsningar
Elisabet

Märit i Mariehem sa...

Den utsikt går inte av för hackor!
Trevligt att vädret fungerar för skördearbetet - och nysådden!
Ja, det fungerar bra även för mina slöstunder i eftersommarsolen! ;-)

Kram!