Bloggintresserade

torsdag 23 augusti 2012

Några tomatsorter, chili och paprikor

TIGRELLA

Idag har det varit en dag med mycket nyckfullt väder, ena stunden varmt och soligt andra stunden störtskurar och då menar jag verkligen ösregn....ca 10 mm på 10 minuter...
därför blev det en stunds pysslande i växthuset  men lite fotande av några av tomatsorterna dvs de som för dagen var mogna

ISIS

BROWN BERRY

SVART BIFF (från blandpåse)

MONEY MAKER

ILDI
Är det någon som vet om den verkligen ska se ut så här, jag trodde nämligen den hette yellow pear, och jag kan ju ha blandat ihop skyltarna????

CAYENNE LONG SLIM (tror jag)
Så några chili bilder men namnen kommer senare då jag inte lyckades fiska upp skyltarna ur hinkarna.

Denna kallar jag för LINDA eftersom jag fått den av en bloggvän som heter så :-)
de ser ut att bli riktigt gigantiska!!!! min finaste planta.

Gröna MONKEY FACE som snart blir guloranga, dessa är väldigt fruktiga och aromatiska och inte så jätte heta, funderar på att göra chilipulver med enbart denna sorten i år och sen blanda de andra sorterna till sambal olek.

Den färggladaste....

och en av mina starkaste (tror jag)


Paprikorna har repat sig efter syrebristen så det kan nog bli ganska god skörd och hösten blir gynsam.


Dagens skörd.
Jag vill också hälsa mina nya följare välkomna och tacka alla för alla trevliga kommentarer, de är alltid så kul att läsa och jag lovar att jag ska bättra mig på att skriva i era bloggar när vi inte har så mycket jobb ute!
Ha en bra fortsättning på veckan!

2 kommentarer:

Leena sa...

Vilken fin skörd! Spännande med de olika chilisorterna, jag har också några och bland annat en stor som jag inte vet namnet på som jag fått. Liknar den som du kallar Linda men är lite böjd. Hur gör du chilipulver? Skriv gärna här på bloggen, jag kollar in då och då och skulle bli glad över tips!

Candy C. sa...

I have grown Yellow Pear tomatoes for several years now and they really look like pears. Your little yellow tomatoes must be a different kind, they sure are pretty!
My husband and I enjoy Rye bread, it is our favorite. I will have to show him your beautiful loaves!
Thank you sooo much for the translate button! :)