Bloggintresserade

söndag 11 december 2011

3:dje Advent

Denna tredje Advents söndag började med en strålande soluppgång vilket bådade för en bra dag. Efter att ha förberett köttbullssmeten blev det 2 besök hos  grannarna och sen var det dags att rulla köttbullar, det är den enda julsysslan som jag inte tycker är jätte kul för mina "bullar" brukar inte bli så goda som jag vill. I år letade jag på min mammas gamla recept och följde det och nu har jag ca 300 köttbullar som faktiskt blev ovanligt goda. Har också varit hundvakt så det har blivet mycket uteliv och då upptäckte jag att våra snödroppar är ca 5 cm och man kan börja skönja knoppar....

Mina amaryllisar slår ut idag, visst är de fina. Jag tänker köpa några till denna vecka för jag såg att de såldes jätte billigt nu och det är ju trevligt.




1 kommentar:

Lotta sa...

Härliga bilder! Jag ska också köpa fler amaryllisar....och hyacinter. :o)