Bloggintresserade

torsdag 13 oktober 2011

Stängt växthuset för säsongen

I söndags hade vi första frosten så nu har jag tagit bort allt från växthuset, lite sorgligt eftersom mycket fortfarande var väldigt fint....några paprikor och chilisar blommar för fullt men jag har ingenstans att förvara dem i vinter så allt hamnade i skopan, man får glädja sig åt att det bara är 3 månader kvar tills det är dags att så nya igen!

Det blev iallafall mycket att skörda!



De små tomaterna ska syltas och de stora ska bli till marmelad.


Några missfoster....

Då var huset såpatvättat och alla hinkar rena. Peppar, peppar...jag har inte haft någon ohyra sedan jag började att såpatvätta på hösten  + innan jag sätter ut på våren...Men det kan vara mer tur än skicklighet?

1 kommentar:

lavendel mio sa...

Så mye fine grønnsaker du har dyrket frem!...stilig monster tomat:)
Litt av en jobb du har gjort i drivhuset, jeg og tror det er lurt å vaske godt for å holde ohyra unna:)
Jeg også har holdt på i hagen i dag, ryddet og klipt ned mine pelargonier og fuksiaer, så nå skal de snart få komme inn i ny hagebod:)
Ha en fin helg, klem Hanne