Bloggintresserade

tisdag 23 augusti 2011

Squash

Igår hade jag fått ihop tillräckligt med squash (den vill sig inte iår) så att det räckte till en ½ sats av min variant på "Boston gurka". Jag kan varmt rekomendera detta recept om man har idétorka på squash för det blir jätte gott, jag brukar alltid ta några matskedar av den när jag gör "vit" potatissallad.

Det funkade ju att fota av receptet, mycket enklare än att skriva! Jag lade till ½ chili (monkyface) också för att ge lite extra sting.

De tidiga äpplena är som finast nu, (transparang blanc, stavas säkert inte så?) men det blir inte så många av den sorten vilket faktiskt inte gör så mycket eftersom de ändå inte står sig så bra.

De hamnde i en äpple ugnspannkaka till kvällsmat igår och det är ju alltid gott.

Städade ur växthuset igår, det har blivit en del mögel pga det fuktiga vädret, så jag slängde ut 2 chilibuskar och klippte ner 2 tomat plantor. Paprikorna har i år klarat sig betydligt bättre.


Ansade också pelargonerna, de gillar ju inte alls regn men är ändå förvånansvärt fina tycker jag.






Inga kommentarer: