Bloggintresserade

lördag 6 augusti 2011

Sjögärdet runt.

Nu sår vi raps där vi förut tröskade korn, men innan sådden har här körts svingödsel, plöjts, harvats 2ggr och vältats. SMHI har spått regn till natten och då får det gärna vara klart!

Efter att ha ätit kvällsmat på gärdet fortsatte sådden medans jag och Humle tog en promenad runt fältet på de mysiga vägarna.

 Kalles bänk i Långdalsskogen, visst ser den inbjudande ut....

Det finns massor av blåhallon, lite skogshallon och rikligt med rönnbär,

och annat smått och gott.

Det var längesen jag varit inne i "skogen" men tänk att den här gläntan såg lika dan ut när jag var 16 år och ridit hit...klart träden blivit större men ändå!!!

Tillbaks på vägen och gärdet igen

Björken vid vår fina badplats

Stigen ner till stranden, men just nu är det så högt vatten så det finns nästan ingen strand.

Humle var varm och tog sig ett dopp och en slurk.

Gräs"vägen" utmed sjön, detta är ett av de finaste ställen jag vet.

Såpnejlikor på strandkanten

Halva sjögärdet är kvar att tröska och där är det utsädeskorn.
Detta var några bilder från Humles och min kvällstur.

1 kommentar:

krakel sa...

Lika fina kort som vanligt. Man känner att man skulle vilja vara med.